أخبار عامة - وكالة أنباء المرأة - اخبار الأدب والفن - وكالة أنباء اليسار - وكالة أنباء العلمانية - وكالة أنباء العمال - وكالة أنباء حقوق الإنسان - اخبار الرياضة - اخبار الاقتصاد - اخبار الطب والعلوم
إذا لديكم مشاكل تقنية في تصفح الحوار المتمدن نرجو النقر هنا لاستخدام الموقع البديل

الصفحة الرئيسية - الادب والفن - جدو سامى - رواية نجمة اليتيمة وأزواجها الأربعة















المزيد.....



رواية نجمة اليتيمة وأزواجها الأربعة


جدو سامى
كاتب وباحث وروائى متنور ومؤمن بالحريات الجنسيةوالدينية والابداعية والفكرية كاملة


الحوار المتمدن-العدد: 7654 - 2023 / 6 / 26 - 11:43
المحور: الادب والفن
    


الفصل الأول 1
نجمة كانت تشبه بملامحها وعيونها وصوتها وجسمها زبيدة ثروت جدا.. اما عصفور فكان يشبه نور الشريف.. واما وسيم فكان يشبه محمود يس.. واما جميل فكان يشبه حسين فهمى .. واما معتصم فكان يشبه انور وجدى

نجمه: ياخن*ز*ير هاااات تليفووووني هات
عصفور: لا يلا يابت اسرحي
وسيم: خلاص ياعصفور اديلها تلفونها
عصفور: ولو مش قبل ما اشوف بتكلم مين هه

نجمه: وانت مالك انت ياب*غل
عصفور قفشها من قفاها
نجمه: انت قد الحركه دي
عصفور: ههههههه اه خودي تليفونك اهو بس ياريت ميظهرش حاجه ورا التليفون ده
جميل: هيظهر اي يعني قالها وهوا داخل من باب الڤيلا
نجمه جريت عليه حضنته
نجمه شوفت ياجميل اخد تليفوني ومرضيش يدهولي
جميل: طب وهوا اخدو لي بقا

نجمه: معرفش
عصفور: كانت بتكلم حد واتس اب ولما قربت منها مرضيتش توريني بتعمل اي فا نتشته منها
نجمه: يا جميل كنت بكلم زميلتي في حجات بنات هوا ماله عيل ب*غل
عصفور: هجيلك
وسيم: ده انتو وجع دماااغ يخ*رب بيت*كم يلا هنتاخر
معتصم: العربيه جاهزه يلا ياجماعخ هنتاخر
جميل باستغراب: رايحين فين

نجمه بحماس: الملجأه ياااستاذ
جميل: خلوها مره تانيه انا تعبان
نجمه: لالا ونبي وحشوني يلا ولما نرجع نااااااام برحتك
جميل: طيب ياست نجمه يلا خرجو الاربع شباب ومعاهم البنت متجهين للملجأه مكان بيروحوه كل يوم جمعه يهزرو يجرو يلعبو مع الاطفال واهو يوم بيقضوه معاهم
احكيلكم بقا جميل ووسيم ونجمه وعصفور ومعتصم دخلو الملجأه في نفس اليوم ولكن جميل ووسيم ومعتصم اكبر من عصفور وعصفور اكبر من نجمه جميل ووسيم ومعتصم قضو المده وخرجو وهما ١٨ سنه من الملجأه قعدو في شقه بسيطه واشتغلو وكانو متابعين عصفور ونجمه خرج عصفور وكان ١٨ سنه ونجمه لسه اشتغلو الاربع شباب وعملو لنفسهم شركه ودرسو كويس جدا وبقو ليهم اسمهم في سوق الاستيراد والتصدير وبعدها طلعت نجمه من الملجأه التلاته احتوها وبقت اكتر من بنتهم الاربعه كرسو حياتهم كلهم ليها هي وبس وبحكم انها اصغر واحده والبنوته الوحيده اصبحت مدلله جدا لكن اخده من صفات كل واحد منهم عصفور خفت دمه وسيم حدته اما جميل هدوئه المخيف يعتبر دماغ في التكتكه ومعتصم اخدت عنفه دايما يضريها بوكسنج واصبحت ماهره في الحكايه دي لكن يومهم مبيخلاش من الهزار وقت الجد كلهم ايد واحده صعب تفككها..

الفصل الثاني 2
في الملجأ وصلو والاطفال جريو عليهم فرقو الهدايا وقعدو يلعبو معاهم الفون بتاع نجمه رن اخدته وقامت بعيد عنهم
عصفور: انا مش مرتاح
وسيم: سيبها الحجر الداير لابد عن لطه
معتصم: اي ياجماعه مالكم دي بنت وليها خصوصيه بردو
جميل: كفايه كده يلا انا تعبان ومحتاج ارتاح وبصوت عالي نجمه يلا
نجمه: حاضر حاضر جايه وقفلت وراحتلهم ركب جميل يسوق وجنبه معتصم وورا عصفور ونجمه ووسيم
نجمه بمرح: شغلي الراديو بقا اي الملل ده
جميل بصلها في المرايا وقال: هاتي تليفونك اوصل عليه

نجمه: ها لا شغل راديو احلي بصلها بنظره طويله وحول نظره للطريق بعد فتره وصلو ودخلو الڤيلا وكل واحد ع اوضته غيرو ونزلو كلهم الا جميل الي قال هينام

نجمه: اي رايكو في فيلم خيال علمى او فانتازيا وفشار
وسيم: اه واخر الليل تخافي وتدوري ع حد تنامي جنبه مش كده
نجمه: رخ*م اوي مش هنا*م جنبيك خلاص
عصفور: خلاص اشطا اختارو فيلم وانتي تعالي ندخل نعمل الفشار
قعد وسيم ومعتصم يدورو ع فيلم خيال علمى واخيرا استقرو ع فيلم بروس المايتى
_____في المطبخ
كانت نجمه بتعمل الفشار ومندمجه اوي وعصفور بيجهز بقيت التسالي
نجمه: طب جميل هخلص واطلع اصحيه

عصفور: نجمه في اي في تلفونك
نجمه بارتباك: هها ما مفيش ياعصفور هيكون فيه اي يعني قلتلك اني كنت بكلم زميلتي في حجات بنات بس
عصفور محبش يضغط عليها وقال سيبها براحتها
عصفور بابتسامة: ماشي يلا انا هكمل وانتي اطلعي صحي جميل
نجمه: حاضر وطلعت تصحيه وهي من جواها زعلانه لانها كدبت عليه ودي اول مره تحصل

_______عند الشباب بره
معتصم: متيلا ياجدعان بقا الله
عصفور من المطبخ: جاي نجمه بتصحي جميل تعالا شيل معايا
وسيم: متشيل لوحدك صغير يانونه
عصفور: لا مستني الرضعه ياخفه
دخلو ساعدوه في الفشار والبقيت التسالي
_______عند جميل دخلت بهدوء وقعدت جنبه ع السرير وابتدت تلعب في شعره
نجمه: جميل ليلو قوم بقا كفايه نوم اي الكسل ده قوم هنتفرج ع فيلم خيال علمى وبصوت واطي وهناكل فشار
جميل فتح عنيه بنوم: بجد هناكل فشار
نجمه بضحك: اها يلا بقا قوم خد. دش وهنستناك تحت مانت قايمه مسك ايدها قعدها تاني واتعدل هو قعد قصادها اخد التيشرت بتاعه لبسه
جميل: نتكلم راجل لبنوته ولا نلف وندور ع بعض
نجمه بتوتر: الا طبعا راجل لبنت
جميل: طيب جميل اوي اي الي مخبياه في الفون بتاعك
نجمه: م مفيهوش حاجه هو
جميل: ماشي هعتبر انه فعلا مفيهوش حاجه عشان بس منكدش عليكي لكن خلي في بالك انا عيني عليكي اي غلط يانجمه هتتعاقبي عليه مفهوم
نجمه بحزن: مفهوم
جميل: كويس يلا ع تحت وقبل ما تنزلي اللبسي حاجه اوسع من ده بشويه
نجمه: حاضر وقامت خرجت راحت اوضتها تغير
جميل: لما نشوف اخدتها ياست نجمه وقام دخل اخد شور ولبس شيروال بيچ وتيشرت بحوض واسع اسود ونزل حافي
_____تحت عندهم
جميل*
نزلت كانت هي غيرت كانت لابسه برمود اسود وتيشرت نص كم اسود ولامه شعرها كحكه مبعثره لكن غمامه الحزن في عنيها واضحه جدا هتخبي ع مين ده احنا الي مربينها
عصفور: اي ياعم يلا الفيلم هيبدا راح قعد ع كرسي فردي جنب الكنبه الي كلهم قعدين عليها ونجمه في النص بين وسيم ومعتصم وع الحرف عصفور وجنبه جميل ع الكرسي وطفو الانوار واتفرجو ع الفيلم بهدوء وهزار ومشكسات بتحلي القعده
معتصم: اووووه واخيرا خلص بصراحه مش قادر اقعد اكتر هطلع انام بقا تصبحو ع خير
الكل وانت من اهله
عصفور الله دي نجمه نامت
وسيم: اها حسيت بيها ع كتفي
جميل: صحيها عشان تطلع يلا
عصفور: لالا هشيلها انا وشال نجمه طلعها اوضتها وخرج راح اوضت جميل الي الاتنين التانين كانو فيها
عصفور: تؤ مش تقولو انكم هنا بدل الخلف الي قطعته ده
جميل: ممكن اعرف سبب الزياره المقندله دي لي
وسيم: نجمه في حاجه غريبه وهي نايمه كانت بتخرف بكلام غريب منه انها خايفه مني ومنك وزعلانه عشان كدبت ع عصفور ومعتصم
عصفور: واحنا في المطبخ سالتها قالتلي مفيش حاجه ومحبتش اضغط عليها
معتصم: مش يمكن بتحب
الكل بصله بصدمه
معتصم: اي مالكم ماتنسوش انها بنوته ومن حقها تحب ولا اي
جميل: الكلام ده متقولوش قدامها دي لسه صغيره
معتصم: بس هيجي يوم وتتجوز
عصفور: معتصم لسه بدرس دي لسه تانيه ثانوي
وسيم: اظن الاحسن نتكلم معاها كلنا
جميل: انشاء الله ممكن بره بقا عشان عاوز اتخمد
عصفور: الاه ده احنا بنتطرد بقا
جميل:حاجه زي كده يلا ياننوس عين امك منك له
وسيم: انا اريد خبزا وحنانا قال كده وهو بيحضن عصفور
عصفور بضحك: لالا انا بطلت رضا*عه من زمان ياعنيه هزرو شويه الشباب وخرجو راحو اوضهم
جميل فضل يفكر في نجمه وغمض عنيه فتحها لما حس بحد جنبه بص كانت نجمه
جميل: اي الي جابك هنا
نجمه بنعاس: خايفه انام لوحدي ووسيم بيتريق عليا وعصفور بيشخر ومعتصم بيتكلم في التليفون لحد الصبح
((ملاحظه الشباب طبعا ملهمش اهل لذالك نسبو نفسهم باسم الشباب بدر الشيمى لكن جميل رفض يسمو نجمه كده وخلوا اسمها نبيل فهمى عشان لو حصل نصيب بينها وبين واحد ميكونش في عائق قانوني)))
جميل: امممم ومفيش غيري طبعا
نجمه: امممم وقربت حضنته
جميل: انتي غاليه اوي يانجمه بلاش ترخص*ي نفسك اعتبري نفسك نجمه عاليه فوق متخليش حد يطولك بساهل ابدا
نجمه بنوووم: اممم حاضر ونامت تاني يوم

الفصل الثالث 3
تاني يوم الكل صحي ونزل حتي جميل الا هي فاقت وبصت للاوضه باستغراب وافتكرت انها جت لي جميل بليل وافتكرت كلامه
نجمه: كان قصده اي بالكلام ده
قامت راحت اوضتها اخدت دش ولبست اليونفورم المدرسي وكان عباره عن جيب رصاصي قصير عند الركبه وتحته شراب فليه وقميص ابيض ولمت شعرها ديل حصان ونزلت كانو الشباب ع الصفره
نجمه بابتسامة: صباح الخير
الكل صباح النور
جميل: ده كله نوم بقيتي كساليه

نجمه: محستش بنفسي
عصفور: عندك دروس انهارده
نجمه: اها اتنين
وسيم: ع كده هتخرجي الساعه كام
نجمه: ع الساعه ٣ كده
معتصم: حلو اوي خلصنا يلا ياهانم ياصغننه قدامي عشان اوصلك
جميل وهوا بيقوم: لا هوديها انا في سكتي وانتو اسبقوني ع الشركه
الكل ماشي قام عصفور باس راسها
عصفور: خلي بالك من نفسك
نجمه: حاضر
معتصم باس جبينها

معتصم: اي حاجه رني عليا
نجمه: اشطا ياميمو يا جامد
وسيم من بعيد: ملكيش دعوه بالشباب مفهوم
نجمه: مفهوم وقامت حضنته ابتسم وملس ع راسها
وسيم: يلا يلا هنتاخر وخرجو كل واحد ع مكانه
_______في عربيه جميل
جميل: مفيش حاجه عاوزه تقوليها
نجمه: ابدا هقول اي
جميل: ماشي انا معاكي للاخر يانجمه اما نشوف اخرتها
نجمه: لو سمحت متتكلمش كده معايا عشان بتقلقني

جميل: انتي الي قلقانا كلنا بس ماشي كل شئ باوانه حلو يانجمه انزلي وصلنا
كانت نازله والحزن باين عليها مسك ايديها وقرب باس خدها
جميل: معاكي فلوس
نجمه: الكريدت يتاعت معتصم معايا سابهالي الصبح في اوضتي
جميل: طيب يلا يام شغر احمر ع فصلك نزلت دخلت المدرسه وهوا مشي
_____في الشركه دخل وسيم بهيبته المعتاده الحاده عينه ثابته ع مكانه دخل مكتبه و وراه السكرتيره قلع چاكيت البدله وحطه ع ضهر الكرسي وقلع النضارة
وسيم: اي البرجرام انهارده
ماسه: احم عند حضرتك اجتماع مع بقيت الرئساء وغدا مع العميل الفرنسي و....... الخ بقا
وسيم: اوكي اتفضلي ع شغلك
ماسه: هوا م ممكن اطلب طلب من حضرتك يعني لو مش
رفع نظره ليها
وسيم: سامعك من غير لقلقه
ماسه بصوت رقيق: احم ك كنت محتاجه ازن انهارده بس هرجع قبل ما البريك يخلص
وسيم: اقدر اعرف سبب الاذن
ماسه: هوا يعني بصراحه
وسيم: تمام يا ماسه اتفضلي وقت ما تحبي تمشي امشي بس ياريت تخبريني قبلها
ماسه: شكرا جدا عن اذنك وخرجت
وسيم: وبعدين بقا اوف ركز ياوسيم ركز في شغلك وبس

______فس مكتب معتصم
كان عصفور عنده دخلت السكرتيره
هنا بدلع: معتصم بيه الورق الي حضرتك طلبته بخصوص الثفقه الارمانيه
معتصم من غير مايرفع نظره: شكرا ياهنا اتفضلي ع مكتبك
خرجت
عصفور: اي الهنا ده ياجدع
معتصم: عصفور وبعدين بقا
عصفور: خلاص ياعم كلكم عندكم سكرتيره الا انا راجل. اي الحزن ده
معتصم: امشي ياض ع مكتبك خلص الي وراك هنمشي بدري انهارده عشان نتكلم سويه نع نجمه
عصفور: نجمه فكرتني الساعه مام
معتصم: تقريبا واحده لي
عصفور وهوا بيقوم: ابدا هطب عليها
معتصم: عصفور بلاش مشاكل قصاد صحابها
عصفور: عيب عليك يلا سلام وخرج
________في مكتب جميل كان مندمج مع الورق حاتط چاكيت البدله وحطه ع ضهر الكرسي ومشمر كمام القميص تليفونه رن
جميل: الو اي يامعتصم في اي
معتصم: تعاالا يلا ياعم الاجتماع
جميل: جاي اهو سلام وقفل واخد الورق وراح ع غرفه الاجتمعات
_______عند عصفور وصل المدرسه ودخل كان وقت بريك دور بعنيه وسط البنات والهمسات الي حواليه واخيرا لمح بنت من زميلتها
عصفور: لو سمحتي ياااا
ليلى: نعم
عصفور: مش انتي زميله نجمه احمد
ليلى: ايواه انا مين حضرتك
عصفور: اااه انا قريبها تعرفي هيةفين
ليلى: هي قاعده في الكفاتريا
عصفور: شكرا وراح الكفتريا دور بعنيه كانت قاعده مع البنت الي حظروها منها قبل كده راح نحبتها مسك ايدها قامت معاه بتوتر
البنت: اي ده اي ده ليكي في الاشقر طب كنتي قولتي بدل كا انا بعرض عليكي سود كده
عصفور: هششش ولا نفس يلا قدامي وصلها الڤيلا وقعدت وهي بتعيط من الخوف وصلو بقيت الشباب
جميل: اي ده مالك يانجمه
نجمه: ان انا انا و ولله
عصفور حكلهم الي حصل والي شافه والي البنت قالته
جميل بهدوء: ممكن تليفونك
نجمه: بس
جميل: نجمه مش هكرر كلامي التليفون ناولته الفون فتحه ودخل ع الشات بينها وبين البنت دي ةوكانت بتبعت لها صور شباب وتقولها ان دول عاوزنها كانت متوتره جدا قطع صمتهم صفعه ضاوت المكان بصوتها
معتصم وعصفور جريو وقفو قدامه لانه اول مره يعملها
عصفور: جميل انا مش بقول عشان تضرب*ها
وسيم: ع اوضتك ومفيش تليفون يلا وبزعيق قلت يلا طلعت تجري ع فوق وصوت شهقتها عالي
معتصم: لي عملت كده ياجميل دي اول مره معملتهاش وهي صغيره هتعملها وهي انسه
جميل: لازم تفهم انه غلط عشان كده كانت مداريه
عصفور: لقيت حاجه في الشات
جميل؛ بتبعتهلها صور شباب وتقولها ده عاوزك وده بيحبك
وسيم: المهم رد نجمه
جميل: لا كانت بترفض
عصفور: اطلع صالحها مش هتسكت يلا
جميل: طيب وطلعلها والشباب كل واحد راح اوضته عشان يغيروز
______عند جميل وقف قدام الاوضه سامع صوت عياطها خبط ودخل كانت نايمه ادته ضهرها ابتسم وراح قتد جنبها
جميل: مش هتبصيلي
نجمه: لا واطلع بره
جميل

الفصل الرابع 4
نجمه: لا واطلع بره
جميل: كده يانجمه بتطرديني من اوضتك طب انا اسف لفي بقا
قامت قعدت ع السرير بعصبيه وبردو مبصتلهوش
جميل: اممم ايدي تقيله صح
بصتله ولفت وشها الناحيه التانيه

جميل: لو هفضل اكلم نفسي كده كتير هتصرف تصرف تاني
نجمه بدموع: عاوز اي مش كفايه عصفور الي كان هيك*سرلي ايدي وانت ضرب*تني عوزين اي تاني بقا وكملت بعياط انا مغلطتش ولله كنت برفض انا معملتش حاجه والله قرب قعد جنبها وحضنها دخلو بقيت الشباب قعد عصفور الناحيه التانيه وحضنها ومعتصم قعد ع السرير ونام ع رجليها ووسيم ع باب الاوضه
وسيم: دي عيال غشيمه انا طيب صح يانونو
نجمه بصتله ولفت وشها
دخل قعد ع السرير ومسك ايديها وقال: شوفي يانجمه احنا مش بنتحكم فيكي ولا حاجه احنا خايفين عليكي يانونو
جميل: مكنش قصدي اضرب*ك ولله بس الشات عصبني

عصفور: حقك ع قلبي كانت تتقطع ايدي قبل ما تقسي عليكي
مسحت دموعها واتكلمت بخبث
نجمه: امم عوزني اصالحكو
اتعدلو في قعدتهم وانتبهولها
نجمه بابتسامه خبيثه: ودوني المخيم الي تبع المدرسه
بصو لبعضهم شويه وقال جميل
جميل: وده بنات وبنين
نجمه: احم امم
وسيم: ياختي حلوه وهي بتهز راسها الي هاجي افصلها ع جسمها دي

معتصم: استني بس ياوسيم وقد اي المخيم ده وفين
نجمه بحماس: فين في الغردقة اما كان يوم فا هوا يومين بس
عصفور: بس ياشيخه قولي كلام غير ده
نجمه: ونبي ونبي ودوني بقا
جميل: نجمه ده في الغردقه وكمان هتباتي بره البيت اكيد لا
نجمه: ونبي طب حد منكم يجي معايا
معتصم: وده مسموح
نجمه: اه مسموحلي اجيب خمس اشخاص
عصفور: حلو نروح كلنا واهو بالمره نغير جو اي رايك يوسيم
وسيم: اممم فكره بردو امتي التخيم ده
نجمه: بكره
جميل اي ده عندي شغل بكره
وسيم: كله بتاجل لجل عيون نونو
نجمه؛ تسلم يازووق
معتصم: طب اشطا هجهز نفسي بس انا جعان
نجمه: هنزل اعمل انا العشا
عصفور: خلينا نطلب اكل اوفر لنا
نجمه: لا انا الي هعمل اكل ياجميل
جميل: خلاص ياشباب يلا انزلي اعملي الاكل ع ما نجهز الشنط
نجمه وهي بتنط من ع السرير: طياااره اهو
معتصم: غريبه ان وسيم وجميل جايين
جميل: انا رايح عشان حاجه معينه
وسيم: وانا بردو يلا نجهز الشنط
عصفور: طب فهمونا طيب
جميل: انا رايح اشوف البنت دي وشله الانس بتاعتها ياويلها مني
وسيم: وانا رايح اشقط بصراحه
معتصم: عليا الط*لاق دماغ بنت ك*ل*ب
عصفور: ولد عيب كده الله
معتصم: هرزعك كف اخلي دماغك ع زنبلك
وسيم: ياختي ياختي ياختي
جميل: كفايه هزار ويلا بقا ع اوضكم جهزو الشنط يلا وخرجو من اوضت نجمه وقف جميل اخد نفس فيها وخرج وقفل الباب
________في المطبخ
كانت واقفه بتجهز مكرونه بشاميل جه وسيم طلع قعد ع الرخامه واخد تفاحه بيكلها
وسيم: ياروايح الذبده السايحه
نجمه بمرح: برميل القشطه النايحه
عصفور وهوا داخل: هوا انا اتجوزت مسنچر
نجمه: ايواه اه اتجوزت مسنچر ولا يوم ع بوعدي هتقدر
معتصم: حبيبي حبيبي حبيبي نائما حبيبي دائما لولولولي
نجمه كانت واقفه بترقص بالمغرفه الي في ايدها والمقصوصه جميل وقف ع اول المطبخ بيتفرج عليهم بابتسامه وحب ع جنون نجمته زي ما بيسميها
نجمه: حد يرفعني اجيب بطرمان النوتيلا الي فوق ده قرب منها جميل رفعها جابته وحطت صنيه المكرونة في الميركويڤ وطلعت ع الرخامه بتاكل النوتيلا
معتصم: بهدلتي نفسك ع فكره
وسيم: اه بنت اختي بتاكل جنبي
نجمه: بردو مش هدي حد فيكم هه وطلعت لسانها
عصفور: بجد طب هدوووق وقرب منها باسها من خدها
عصفور: اممم طعمك مش حلو
جميل بعصبيه ميعرفش سببها: عصفور يلا نستناها بره
وسيم: اي ياعم انت متعصب لي اهدي
جميل: شايفني بشد في شعري يلا اتفضلو قدامي يللا
خرج التلت شباب تحت استغرابهم لعصبيه جميل بعد ما خرجو قرب منها واخد منديل مسحلها الي حوالين بوقها
جميل: ياريت ماتخليش عصفور يقرب منك اوي كده تاني تمام
قبل ما تتكلم كان خرج استغربت طلبه لانها مش اول مره لكن سكتت جهزت العشا واتعشو وكل واحد طلع اوضته
_______عند جميل
كان نايم سرحان في عصبيته لما عصفور قعد نجمه ع رجله في العشا وافتكرها وتلقائا عينه جت جنبه وافتكر لما نامت معاه ابتسم ونام
________عند نجمه بتتكلم في الفون
نجمه: انتي مجنونه يابنتي حب اي لا طبعا الي بينا اكبر من كده
.....................
نجمه: ايواه جايه بكره انا وهما
ليلى: هوا جميل جاي
نجمه: ايواه بتسالي لي
ليلى: بصراحه هوا جامد اوي اوي
نجمه: ليل احترمي نفسك
ليلى: الله وانتي متعصبه لي
نجمه: مش متعصبه بس كده عيب اوووف يلا سلام ياليل وقفلت ونامت
..

تاني يوم الكل صحي وجهزو وركبو عربياتهم متجهين للغردقه

الفصل الخامس 5
مرضيوش يركبو المني باص وركبو عربياتهم متجهين للغردقه
المني باص وقف استراحه
نجمه: جميل وقف شويه نرتاح وادخل الحمام
جميل: حاضر وركن ع جنب
نزلت هي ووسيم وعصفور ومعتصم نايم وجميل قال هروح اشتري حجات وهما اخدوها للحمام وقفولها وهي دخلت
عصفور: اااه ضهري اتكسر من معتصم
وسيم: هههه تستاهل
عصفور: اه ياخويا قاعد قدام ولا همك حاجه من الي ورا
وسيم: نوق بقا عيل نقاق
قاطع كلامهم قرب شاب طويل وعريض هيئته اقول انه حاد بعض الشئ
الشاب: هوا ده حمام رجالي
وسيم: لا بس اظن ينفعك
الشاب: افاندم
عصفور: لا ياكابتن ده حريمي كان هيمشي خرجت نجمه
نجمه: اي في اي
الشاب باعجاب: حضرتك من جروب المدرسه
عصفور: اظن مطلعش ده الحمام يلا ياقلبي شوق طريقك بدل ما اخليك تعملها هنا
الشاب: نعم في اي مالكم انتو مين اساسا
وسيم: ياعم انت هتخطبني ماتشوف رايح فين
جميل وهو جاي: في اي ياشباب صوتكم عالي لي
الشاب: انا سالت طالبه هي من المدرسه ولا لا معرفش الاساتذه مالهم كده انا مدرس لاوله وعارف ان تالته وتانيه معانا عشان كده سالتها
نجمه بصوت رقيق: احم ايواه يامسيو انا من المدرسه تانيه
الشاب: اتشرفت يا
نجمه بصت لي جميل: نجمه اسمي نجمه
الشاب: اتشرفت يانجمه فرصه سعيده ومشي
وسيم: عيل غتت
نجمه: ع فكره مكنش في داعي للي حصل ده
عصفور: انتي مشوفتيش نظرته احنا شباب ونفهمه
نجمه؛ ايواه بس مش للدرجه
وسيم بعصبيه: مخلصنا بقا الله عدي قدامي امشي يلا
بصتله بدموع وبصت لي جميل الي بيتابع بهدوء كعادته ومشيت راحت للعربيه
عصفور: عليا الط*لاق انت عيل نكدي وراح وراها
وسيم كان هيمشي جميل مسك ايده
جميل: خف عليها شويه ومشي
وسيم: اووووف وراح وراهم ركبو واتحركو وهي منزله راسها بتعيط بصمت هي بتحترم وسيم لكن دايما خوفها منه متملك منها
جميل بص في المرايا شافها موطيه راسها وهي بين عصفور ومعتصم
جميل: اظن الموضوع مش مستاهل ده كله ياانسه نجمه
مردتش عليه وده عصبه وقف ع جنب ولف لهها عصفور حجب الرؤيه عنه خاف يضربها وهي رجعت لورا بخوف منه وظهرت دموعها
جميل بصدمه: انتي انتي بتعيطي لي وسع ياعصفور ومسك وشها بين ايديه وقال اهدي خلاص مفايه عياط بقا
وسيم بندم: احم انا اسف
نجمه بصتله وسكتت وحركتها دي ندمته اكتر ع معاملته ليها لكن هوا خايف عليها جميل اتنهد وغمز لعصفور عشان يفكها ورجع كمل سواقه بعد فتره من مناكشه عصفور ليها لكن هي ساكته وصلو وعرفو اوضهم وكل واحد طلع الغرفه الخاصه بيه دخل اخدت دش وخرجت وضبت شنطه هدومها ولبست شورت قصير ابيض وتيشرت يغطي نص بطنها زيتي ووقعدت ع السرير ومسكت كتاب تقراء فيه
_________♡______♡____
عند عصفور كان قاعد زهقان قام وقف في البلكونة وكان معتصم واقف في بلكونته
عصفور: سلاما قولا من ربا رحيم ااااي اعمل اي صوت الله
معتصم: بس بقا ياعم عشان مقريف اوي
عصفور: مهو من النوم نمت من ساعت ما طلعنا لحد ما وصلنا اي غيبوبه معانا في العربيه
معتصم: نينيني اي الملل ده ياعم
عصفور: قالو هننزل ع الساعه سبعه
معتصم: ااه صحيح نجمه مالها
عصفور حكاله كل حاجه
معتصم: وسيم ماسك اوي لازم نكلمه البت كده هتكرهه
عصفور: عارف لما بتزعل مننا دماغي بتعمل الف سينارسو منهم انها هتدور ع اهلها او هتمشي وتسيبنا
معتصم: خيالك واسع
عصفور: يمكن يلا هدخل اريح شويه
معتصم: وانا هدخل اخد دش واكلم الموزه
عصفور: ماشيه معااااك
معتصم حدفه بمخده وقاله: بطل نق يابن النقائقه
____♡____♡__________♡
عند وسيم اخد دش ووضب شنطته ولبس شيروال اسود وتيشرت اسود وقعد يلعب في الفون شويه جت في باله نجمه وقال هيصالحها لما ينزلو ويجبلها هديه ويعتذر منها
___♡_____♡__________♡
عند. جميل كذالك اخد دش ولبس ترينج عباره عن شيروال زيتي وتيشيرت ابيض وقال انه هيروحلها
كانت قاعده الباب خبط قامت وقتلت
نجمه: مين
جميل: افتحي يانجمه ده انا
فتحتله ودخلت وهو دخل وراها بلع ريقه وبعد نظره عنها اول مره تاخد راحتها قصاده كده لفتله وافتكرت لبسها دخل الحمام بسرعه لبست ترينج اسود في ابيض وخرجت
نجمه: احم انا اسفه نسيت
جميل: ولا يهمك ممكن نتكلم شويه
نجمه: طبعا وقعدو
جميل: ممكن اعرف كنتي بتعيطي لي
نجمه: مكنتش بعيط اساسا انا
جميل: مش عاوز كدب
نجمه اتنهدت: ولله انا بحبه بس هو شديد وبيخوفني و وكمان ان انا
جميل: كملي انتي اي
نجمه: بخاف منك قالت كده وي وطت راسها في الارض بصلها بدهشه امتي خوفها ايواه من ساعت الالم وهي خايفه منه لو رفع ايده بحركه تلقائيه بتخاف لعن اليهود الف مره ع غبائه وقام قرب منها ومسك ايديها
جميل: عارفه يانجمه انا طول عمري شايفك عاليه عاليه اوي صعب الوصول ليكي اسم ع مسمي احنا الي ربناكي وصعب علينا نشوفك بتغلطي ونسكت و واني مديت ايدي فا دي اول واخر مره ولله لان الغلط المره دي كان كبير وصعب يتسامح فيه خليكي عارفه انتي مهما كبرتي هتفضلي نونه بالنسبه ليا مش عاوزك تزعلي مني ومتخافيش انا الوحيد الي لو هربتي من الدنيا كلها تعاليلي فاهمه هزت راسها بايواه وحضنته وصوت شهقاتها عالي
جميل: متفقناش ع عياط ع فكره
نجمه: هو هوا ان انا ليا ا اهل
السوال في حد ذاته صدمه غير متوقعه بلع ريقه وقال
جميل: لي السوال ده احنا زعلناكي يانجمتي هه
نجمه: تؤتؤ بس البنات كلها بتقولي فين اهلك ازاي عيلتك كلهم اربعه بس الي هما انتو
عصفور وهوا داخل: عادي ياقلبي قوللهم انتو مالكم
جميل: كنت بتلمع اوكر صح
عصفور: حد لله محصل بالصدفه بس سمعتها بتعيط فا افتكرت عملتلها حاجه فا قولت اهجم بس
جميل: ده ع اساس انت الي هتحوش
معتصم: هههههه ده لو اتنفخ فيه هيطير
عصفور: بزمت اهلك ياجدع كل العضلات دي ومش عجبك
معتصم: يااخي اتنيل دول نفخ لو دوسنا عليهم هيصفرو
عصفور: اجي اوريك نفخ ولا لا
جميل: بااااس اي ولاد اختي اسكتو
دخلو حضنو نجمه زي عادتهم هي في النص وهما حواليها وكانت بتعيط
عصفور: دموعك غاليه يانجمه اهلنا واهلك ربنا يانونو
معتصم: بلاش تفكري في كلامهم الي يكلمك قوليلو روح اسالهم انت
جميل: اه ومعتصم يتدرب فيهم كل يوم
معتصم: هيحصل ع فكره ليكي حصه لما نرجع
نجمه مسحت دموعها-حاضر
وسيم واقف ع الباب بيبصلها بزعل من نفسه قرب منها وزق عصفور ضحك علي عفويته وقعد حضنها وقال
وسيم: انا اسف يتقطع لساني قبل ما بزعقلك كده
نجمه: مش بالسهوله دي يااستاذ
وسيم: ههههه ليكي هديه اول ماننزل من هنا
نجمه: يحي العدل
عصفور: البت دي منفصمه ولله
نجمه: كتك انفصام في دماغك
عصفور بضحك: اجي افصل راسك عن جسمك دلوقتي واللعب بيها كوره كفر
نجمه: نينينيني
دق دق دق
جميل بص للباب الي كان واقف شاب مركز مع نجمه وهي واقفه ع السرير راح جميل وقف قصاده منعه من رؤيتها
جميل: افاندم
الشاب: احم جروب المدرسه نزلو ع الشط
جميل: شكرا اتفضل انت نزل الشاب
جميل: يلا ياشباب كل واحد ع اوضته يلبس هننزل نونو لبس قصير هشلوحك اشطا
نجمه: اشطا يازميل
معتصم خبطها ع راسها بخفه: اي الالفاظ دي في الانوثه هفقد الثقه في الستات بسببك
نجمه: رخ"م
جهزو و

الفصل السادس 6
جهزو ونزلو كلهم وكان الجروب كله قاعدين دوريه ومولعين نار وقاعدين حواليها بيهزرو انضمو لهم واندمجو مع بعض لكن عين جميل منزلتش من ع البنت الي بتبعت الحجات دي لنجمه اسمها بوسي وبوسي فهمت انه معجب بيها اتفقو يلعبو صراحه وفعلا ابتدو يلعب واحد منهم
عصفور: امممم حكم ولا صراحه
مؤمن: لا ياعم حكم
عصفور: قوم غني وارقص يامعلم
سكت الشاب شويه وفجأه قام وقف وقال: وانا عاصر ع نفسي لمونه وبستحمل وبقول مجنونه ولا ليا في الطور والطحين وجدي صاحب الطحونه والاللال
الكل شارك الضحك نجمه قاعده بين جميل ووسيم وعصفور ناحيت وسيم ومعتصم ناحيت جميل الازازه لفت وجت بنت هتسال جميل
يمني: قولي بقا انت عمرك حبيت
نجمه انتبهت وبصتله وهوا تلقائي عينه راحتلها
جميل: مره واحده
يمني: اسمها اي وهي موجوده
جميل: اللعبه سوال واحد
يمني: اوف بقا يلا ولفت الازازه
نجمه هتسال شاب خارج روم المدرسه
نجمه: احم اي هي هوايتك
الشاب: بعزف جيتار
نجمه: بجد نفسي اتعلمه اوي
وسيم: اه انشاء الله ولف الازازه
بنت هتسال نجمه
منه: حكم ولا صراحه
نجمه: امممم حكم
منه: غني
نجمه بتوتر: ان انا مش بعرف اغني يامنه
ليلى: ياكداااابه ده انتي صوتك روعه غني غني
جميل: بصلها كانت هوايه عندك وانتي صغيره بس مكنتش اعرف انها هتكبر معاكي
وسيم: سمعيني يلا يانونه
نجمه: م مابلاش ياجماعه
منه: خلاص يبقا ترقصي حاجه من الاتنين
جميل: وطبعا الرقص ع جثتي
نجمه: بعيد الشر عنك طيب هغني في اغنيه معينه ولا
الكل اي حاجه
نجمه: طيب اخر السهره اي رايكو
منه: هتغدري
نجمه: لا ولله لعبو شويه وطبعا منسيووش وعد نجمه قام جميل اتمشي شويه ع البحر وقامت بوسي وراه ونجمه شافتها راحت وراها لقيتها واقفه مع جميل قربت شويه تسمع الكلام
بوسي: تضايق لو اتمشيت معاك
جميل دقق شويه في ملامحها لكن هي لا لو دققت هتعرف انه هو الي طردها مره من القصر
بوسي بدلع: روحت فين
جميل: معاكي اكيد مش هتضايق حد يضايق وهوا ماشي مع القمر ابتسمت بنصر انها وقعته ومسكت ايده واتمشو ونجمه عيونها دمعو ومتعرفش السبب ياتري لان جميل ولاول مره يتغزل في بنت غيرها ولا اي السبب كانت هتطلع لكن صوت الكل وقفها عشان تغني ندهو لي جميل وبوسي وجميل مستغربها مرفعتش عينها فيه حتي وبقيت الشباب استغربو بردو
بوسي: متغني يلا
نجمه: تحبو حاجه معينه
الكل: لا اي حاجه
اخدت نفس وابتدت تغني مع عزف الجيتار: غداره انتي يادنيا واحلي ما فيكي ميهمنيش غداره انتي يادنيا ولو مهما قسيتي بيكي هعيش حبو ده كان خيال خد مني نفسي وراحت البال حبو ده كان خيال صعب المنااال بردو هعيش فيكي يادنيا فيكي يادنيا فيكي يادنيا امانه يادنيا لو جا يشكيلك حني عليه امانه يادنيا تاخديه في حضنك وتداري عنيه حبه ده كان خيال خد مني نفسي وراحت البال حبو ده كان خيال صعب المنااال بردو هعيش فيكي يادنيا فيكي يادنيا فيكي يادنيا "مريام فارس"
الكل كان متاثر بالاغنيه وهوا معانيها خنقاه مش فاهم لي بتتهرب بعنيها صوتها جذبه جدا عصفور اتفاجئ بصوتها ورقته ووسيم ومعتصم ميقلوش صدمه خلصت والكل سقفلها قامت وجريت ع اوضتها سبحان من خلاها تمسك نفسها قامو وراحو وراها
بوسي: متخليك شويه ياليلو قاعد معايا
جميل: لا معلش تتعوض عن اذنكم وطلع كانو الشباب قدام اوضتها
جميل: واقفين كده لي
وسيم: مش راضيه تفتح وصوت عياطها واصل لهنا
عصفور: جميل هي لما جاتلك زعلتها
جميل باستغراب: جاتلي جاتلي فين
معتصم: بعد ما انت قومت قامت عشان تشوف شويه ورجعت وشها متغير اساسا كانت طالغه اوضتها
جميل في نفسه: معقوله سمعت الي قلتله لبوسي وحتي لو لي تزعل كده خبط عليه
جميل: نجمه افتحي الباب بدل ما اكسره نجمه رودي وافتحي الزفت ده بعد شويه وكسر الباب دخلو واتفاجئو بالمنظر الصادم ليهم كانت واقعه مغمي عليها وبؤقها بينزل دم الكل جري و

الفصل السابع 7
جميل دخل شالها حطها ع السرير ووسيم طلب دكتور الفندق بسرعه وفعلا بعد شويه وصل الدوك
الدوك: لو سمحتو ممكن تطلعو
معتصم: اكشف واحنا واقفين
الدوك: لو سمحتو مينفعش كده
عصفور: متخلص ياعم انت البت بتموت خلص
الحوار داير وجميل قاعد جنبها ماسك ايديها متلجه في ايده
وسيم: لو سمحت ممكن تخلص عشان انا ع تكه

معتصم: متلخص هوا انت لسه هتصلنا قعدو الدوكتور كشف عليها وركبلها محلول وضرب فيه اربع حقن
وسيم: اي الحقن دي كلها
الدكتور: الانسه ماكلتش حاجه من الصبح وده غلط لانها اساسا ضعيفه بزياده وسبب الاد**م ده فا هي زعلت من شئ وده نتيجه زعل شويه وهتفوق ارجو من حضرتكم تاخدو بالكم منها شويه عن اذنكم وخرج الدكتور
وسيم خرجه ورجع وجميل مسك منديل بيمسح لها الد*م الي ع بوقها عصفور قعد جنبها الناحيه التانيه وقال
عصفور: اي ممكن يزعلها للدرجه دي
معتصم: كان باين وهي بتغني ان صوتها مخنوق لكن محصلش حاجه تزعل حتي وسيم صالحها جميل انت كنت فين لما جاتك
جميل وهو باصص لها: كنت كنت واقف مع البنت دي
وسيم: اي بنت الي كانت سبب المشكله
جميل: ايواه كنت واقف وجت جريت معاها في الكلام شويه وتقريبا هي سمعت لما جاتلي بس بس انا مشوفتهاش ولله
معتصم: انت قولت اي للبنت دي

جميل: طلبت تتمشي معايا فا رحبت بيها واتغزلت فيها
عصفور: حتي لو اي يضايق نجمه مش فاهم
وسيم: افهمك انا نجمه لما كانت رايحه ليه كانت هتطلب نطلع ناكل بره لانها جعانه فا لما راحت لقيته بيتغزل في بنت ومتجاهلها بمعني اصح ناسيها ودي شئ جميل مش معودها عليه وفكرت انها شئ مش مهم زي ما لما خرجنا كلنا من الملجأ وهي فكرت اننا سيبنها لوحدها ومشينا
جميل كان هيتكلم قاطعه انين بسيط خارج منها
نجمه: ااه ااااه راسي انا فين
جميل: انتي هنا معانا ياقلبي فوقي قوليلي اي واجعك
بصتله بعتاب ودموع ولفت وشها دفنته في حضن عصفور
نجمه: ممكن تخرجو
عصفور بيملس ع شعرها: مش لما نطمن ع نجمتنا الاول
نجمه: نجمه كويسه بس اطلعو
جميل: نجمه بصيلي..... نجمه انا بقول لفيلي وشدها شاف بوقها بينزل د*م تاني
وسيم: لي الد"م ده اهدي يانجمه والي انتي عيزاه هيحصل
نجمه: انا عوزاكو تخرجو
جميل طيب هنخرج بس اهدي عشان خاطري اهدي بلاش زعل ومسك منديل مسحلها الد*م
نجمه لفت وشها بضيق: ريحه البرفيم ختقاني
استغرابو منها برفيم جميل متعوده عليه من زمان معتصم قرب منه شم البرفيم
معتصم بهمس: ده برفيم حريمي جميل بصله وبصلها وقام قلع البليزر ورماه في الباسكت
جميل: لو تحبي اقلع التيشرت واقعد كده مفيش مانع
بصتله وسكتت
وسيم: اي رايك

الفصل الثامن 8
وسيم: يلا عشان انا هموت من الجوع ولله
نجمه فكرت وقالت لو نزلت هشوف بوسي تاني وردت بسرع
نجمه: لالا انا مش عاوزه انزل
جميل: خلاص نجيب الاكل هنا معتصم اطلب الاكل ع ما اخد دش وكان خارج وقف ع صوتها
نجمه: البليزر
جميل: ريحته خنقاني وخرج
معتصم: طيب هروح اغير واطلب الاكل
وسيم: وانا كمان وخرج

عصفور قاعد جنبها وبيبصلها اوي بصتله بجنب عينها
نجمه: في اي بتبصلي كده لي
عصفور: ابدا هروح اغير وخرج شويه والباب خبط اذنت بالدخول وكانت بوسي
نجمه بضيق: افاندم
بوسي: ممكن نتكلم شويه
نجمه: اتفضلي
بوسي: بلاش تقفي في طريق جميل
نجمه: اقف في طريقه ازاي

بوسي بخبث: هوا قالي انه فضل معاكي ومقدرش يحب ولا يقرب من اي واحده لان مفيش واحده هتقبل وجودك وخصوصا انك مش متسجله ع اسمهم يعني انتي ولا حاجه ليهم
كانت كل كلمه بتقطع في نجمه وابتدت تتخيل انهم هيتخلو عنها وانها اصبحت عاله عليهم ومفيش واحده هتتقبلها معاهم
بوسي شافت تاثيرها عليها ابتسمت بنصر وكملت
بوسي: حاولي تدوري ع اهلك قبل ما تلاقي نفسك في الشارع ياحرام حتي جميل قالي انه تعب من دور الاب الي عايشه معاكي ولله قلبي معاكي يلا بقا باي وخرجت وسابت نجمه في دوامه بتتخبط بين افكارها اصبحت ضايعه خايفه متدمره قفلت الباب بالمفتاح وقعدت وراه بتعيط ع حظها الاربع دول بالنسبه لها حياتها معقول جميل زهق منها معقول معتصم ووسيم وعصفور مش عوزنها انهارت بالمعني الصحيح خرج وسيم من غرفته بيفتح الباب لقاه مقفول
وسيم: نجمه الباب ده مقفول ليه
يانجمه
معتصم: في اي
وسيم: الباب مقفول ومش بترود
معتصم: نجمه حبيبتي افتحي الباب ده خلينا نتكلم شويه

عصفور: اي ده هي قفلته لي نجمه افتحي الباب ده ممكن تكون حصلها حاجه تاني
جميل: في اي نجمه مالها
وسيم: قافله ع نفسها الباب فضلو يخبطو عليها وهما سمعين صوت شهقاتها واصلهم جميل كان هيتجنن قعد قدام الباب
جميل: نجمه حرام عليكي اعصابي تعبت افتحيلي الباب ومتتعبيش قلبي معاكي افتحي طمنيني عليكي ياقلبي مالك افتحي واطمني افتحي ليا ده انا مش انتي كنتي بتقولي اني الامان افتحي وتعاليلي يلا
كانت هتفتح لكن بعدت تدريجياً وراحت فتحت الڤرندا وقعده ع الارض ضامه تفسها زي الجنين
وسيم: صوتها اختفي
عصفور: ايواه الروم سيرفز بيكون معاهم نسخه من المفاتيح وفعلا نزل عصفور وطلب نسخه واخدها وطلع جميل فتح ودخل دور عليها ودخل الڤرندا وهما وراه شكلها وجعه اي الي وصلها لكده نزل قعد قدامه
جميل: ياحبيبي ردي عليا كان هيقرب وهي بعدت عنه
عصفور: قعد زيه قصادها وهي باصه للفراغ وبتعيط وبس
عصفور: اي الي زعلك بس يانجمه
وسيم: نجمه ردي علينا بقا
نجمه بصوت يكاد مسموع: انا عاوزه اهلي محدش منكم عاوزني انا انا عاله عليكم ل جميل مش عارف يحب بسببي معتصم مشغول بيا عن حياته وعصفور كده غ غبث م مش بيحبني ع عشان كده ع طول يزعقلي ع عشان مش عاوزني ان انتو هترموني في الشارع انا انا عاوزه ا ارجع المي الميتم تاني مش عاوزه اكون في الشارع و ونبي
كلامها كان صادم ليهم وسيم لعن غباءه انه وصلها للتفكير ده جميل مكنش مصدق انها خايفه تترمي في الشارع معتصم وعصفور قلبهم وجعهم ع كلامها وشكلها
جميل قرب منها وشالها نيمها ع السرير وهما حواليها الحزن مخيم عليهم ابتدي يلمس ع شعرها
جميل: معاش ولا كان الي يرميكي في الشارع وانا موجود انتي مكانك هنا معانا وسطنا احنا اهلك وانتي اهلنا
وسيم بندم: نجمه انتي عارفه اني بتعصب بسرعه لكن ولله العظيم ما ده قصدي ابدا ده انتي بنوتي الصغيره في حد مش عاوزه بنته
نجمه: ل ل جميل لما يتجوز هيسيبني ع عشان مراته مش هتقبل ب بيا
جميل: وانا مقبلش بيها قلتلك مكانك معانا يانجمه وسيطنا وبس
نجمه بنوم: ي يعني مش هتسيبس ز زي ما بوسي ق قالت
جميل بصلهم بصدمه وعيونه بقت بتطلع شرار
جميل: ولا عمري هيعد عنك ابدا يانجمتي
نجمه وهي بتغمض: انا بحبكم اوي
عصفور: ابتسم واحنا كمان بنحبك
راحت في النوم وهما معاها محبوش يسيبوها لكن وسيم وجميل نزلو تحت سالو عن غرفه بوسي وراحولها اول ما فتحت
بوسي: اي ده جاي لحد عندي
جميل بغضب: قسما عظما ان ما بعدتي عن نجمه لاندمك ع اليوم الي اتولدتي فيه انتي ساااامعه
بوسي: ان انا انا
وسيم؛ انتي لسه ها تتهتهي لو لمحتك جنيها صدفه هدفنك مكانك يلا يابني و مشيو
بوسي: بقا كده ماشي هنشوف يانا ياهي

دخلو وكان عصفور ومعتصم نايمين في الارض جميل راحلهم
جميل: عصفور عصفور يامعتصم انتي يابني منك ليه
معتصم: ها في اي نجمه كويسه
جميل: كويسه كويسه قومو يلا ع اوضكم انا هبات معاها انهارده
راح كل واحد اوضته وجميل طلع نام جنبيها وحضنها

الفصل التاسع 9
عدي اليوم واشرقت شمس صباح تعلن عن مولد يوم جديد
صحي جميل بص ملقهاش جنبه قام وقف نده عليها وخبط ع باب الحمام ومفيش رد فتح الباب ومش جوه خرج سال كل واحد من الشباب وبردو مفيش لها اثر نزلو الشباب سالو الاستقبال
وسيم: لو سمحت شوفت بنت قصيره وشعرها احمر خرجت
الشاب: ايواه يافاندم الصبح خرجت
جميل: مقلتش رايحه فين

الشاب: لا ولله يافاندم
حاله من الجنون تملكت منهم هتكون فين دي في بلد غريبه عنها واول مره تخرج لوحدها عدت ساعات ومفيش اثر لها بلغو الشرطه ولكن مينفعش بلاش الا بعد اربعه وعشرين ساعه
جميل: انا هتجنن هتكون راحت فين لي تخرجي لي
عصفور بتوهان: م ممكن تكون بتدور ع اهلها
معتصم: مظنش لي هنا كانت هتستني لما ترجع القاهره
وسيم: مفيش حد هنا عشان تروحله دورنا عليها حوالين الفندق وبردو برج من نفوخي هيطير اي الارض اتشقت وبلعتها
قاطع حديثهم دخول شاب من الاستقبال
الشاب في مواصفات البنت دي تحت
نزلو كلهم جري اتلفتو ملقوهاش

وسيم: فين دي
الشاب: معرفش كانت هنا يا سلطان فين البنت الي قلتلك خليها قصادك
سلطان: جوه عند البسين راحو عند البول كانت قاعده ضامه رجلها لصدرها وباصه للبول وسرحانه جميل قرب منها بسرعه مسكها من دراعها وقفها
جميل: انتي كنتي فين ازاي تخرجي لوحدك ازاي وشدها حضنها وكمل كنت هموت حرام عليكي قلبي وجعني اوي لي يانجمه تعملي كده كنتي فين
نجمه بصتله وفجأه فقدت الوعي شالها بسرعه قبل ما جسمها يلمس الارض وطلع وعصفور جاب الدكتور وطلع وراهم جه الدكتور وكشف عليها وبعد فتره طلع

وسيم: ها فيها اي
الدكتور؛ الانسه مكالتش حاجه من امبارح وده سبب لها هبوط في الدوره الدمويه انا علقتلها محاليل واول ما تصحي ياريت تاكل كويس وكمان ابعدو عنها التوتر الفتره دي
معتصم: مفهوم شكرا يادكتور اتفضل حضرتك مشي الدكتور ودخلو قعدو ع السرير جنبها
عصفور: ياتري اي الي خلاها تمشي
معتصم: مفيش حاجه في دماغي لكن الاكيد انه شئ كبير
وسيم: تفتكرو بوسي وراه الحوار ده
جميل: لو ده صح انا هندمها ع اليوم اللي اتولدت فيه جهزو نفسكو ياشباب هنمشي من هنا

عصفور: ع فين
جميل: هنفسحها بس بعيد عن المدرسه لازم نفهم اي الي بيدور في راسها كويس
وسيم: ايواه لازم تخرج من التوتر ده
جميل؛ طيب يلا روحو خرجو الشباب وجميل كلم الاوتيل بعتلهم اكل وقعد جنبها بيلعب في شعرها بحنانه الموعود
جميل: نجمه نجمتي يلا قومي عشان تاكل يلا
نجمه: امممم اعااا قامت مفزوعه بصت لاركان الغرفه وبعدها بصت لي جميل بخوف
جميل: ههششش ده انا انا جميل اهدي انتي خلاص ياروحي هنا في حضني متقلقيش خلاص وحضنها واتنهد وقال خلاص ياروحي بقيتي في حضني اهو
نجمه: اي الي حصل
جميل: بعدين نتكلم بعد ما تاكلي يلا
نجمه: لالا موش حعانه
جميل: لا لازم تاكلي عشان ورانا مشاوير كتيره يانونو وقرص مناخيرها يلا وابتدي ياكلها
نجمه: هوا الباقي مش خايفين عليا
جميل: لا طبعا خايفين عليكي بس بيلمو هدومهم هنروح اوتيل تاني
نجمه: يعني هما اطمنو عليا قبل ما يمشو ولا سابوني ومشيو
جميل بابتسامة: دول مكنوش عاوزين يطلعو من هنا غير لما تصحي بس انا قلتلهم يجهزو تفسهم عشان نتفسح
نجمه بابتسامة: بجد
جميل: اها يلا كملي اكل
نجمه: لالا مش قادره اتمليت
جميل: دي عشان خاطري
نجمه: حاضر واكلتها
نجمه: احم هوا انا ممكن اطلب طلب صغنن قااااد كده
جميل بضحك: قد اي
نجمه: كده
جميل: امم واي بقا يا ست البنات الطلب الي قاااد كده
نجمه: ممكن تنسبني ليكم
جميل: مش فاهم
نجمه بخجل: ممكن تغير اسمي ل نجمه بدر الشيمي
جميل بعفويه: لا طبعا
نجمه بدموع: لي انا عاوزه اكون منكم
دخلو الشباب في اللحظه دي وهما بيهزرو مع بعض
معتصم: اي ده نونو فاقت الف حمدله ع سلامتك ياست البنات وباس راسها والكل عمل كده
نجمه: تعالو احضرونا
جميل: نجمه خلاص
نجمه: لا هقولهم انا عاوزه انسب نفسي ليكم يعني اكون نجمه بدر الشيمي مش نبيل فهمى
وسيم: ايوه يانجمه بس انتي عارفه ان ده صعب جدا
نجمه: بس انا عاوزه كده عاوزه اكون منكم واكون شئ يخصكم حتي ولو بالاسم
جميل: انا مستعد انسبك لينا لكن بطريقه تانيه
الكل اي هي
جميل يتردد: هتجوزك

الفصل العاشر 10
جميل: هتجوزك
صدمه اللجمت لسان الكل
وسيم: تتجوز مين انت اتجننت
جميل: لا هنسبها لينا
عصفور: الكلام ده لو احنا مطرين
جميل: هي عايزه تتنسب لينا
معتصم: بس اكيد مش عاوزه تتجوز دلوقتي ولا اي يانجمه
اكبر حصه من الصدمه كان من حظ نجمه الي كانت بتبصله وهي مش عارفه تنطق
وسيم شد جميل وخرج معاه ومعتصم وراهم ونجمه قعدت ع السرير عصفور راح قعد جنبها
عصفور: نجمه اي رايك في الكلام ده
نجمه: انا مش عارفه
عصفور: محدش هيغصبك ع حاجه الي انتي عوزاه هوا الي هيحصل
نجمه بصتله وسكتت


عند. الشباب
وسيم: انت مجنون عارف بكلمتك دي حتي لو محصلش نظرتها ليك هتتغير
جميل: ده هيبقي جواز صوري يعني شكليا بس عشان النسب
معتصم: انا خايف من النتيجه تفكير نجمه هيكون اي
جميل: اوووف خلصنا بقا انا هتكلم معاها وراح لاوضت نجمه دخل وطلب من عصفور يخرج وفعلا خرج
جميل بتوتر: اسمعي يانجمه الجواز هيكون صوري يعني شكليا وبس و ولو مش موافقه اعتبريني مقولتش حاجه فتره بس لحد ما تجيبي سنك القانوني و اطلقك
نجمه: انت مش مجبر تعمل كده
جميل: السنه الي جايه هيطلب منك اثبات قيد و وقتها هيتعرف انك من ملجأ
نجمه: حتي لو وافقت مفيش حاجه هتتغير
جميل: هتكوني مراتي هتتنسبي ليا يانجمه هااا موافقه
نجمه بصتله كتير واخدت نفس: موافقه

ارتاح من جواه ع موافقتها وانه قدر يقنعها
بلغ الشباب وقالهم كتب الكتاب لما يرجعو القاهره وفعلا اخدو حاجتهم وراحو فندق تاني وقضو وقت حلو جدا ونجمه نسيت موضوع الجواز ده زعلت من جواها لما قال هيطلقها لكن مفيش في ايديها حاجه محتاجه انها تتنسب لحد عشان تتخلص من التنمر الي بتتعرض له وانهارده هيرجعو القاهره
ليلى: الو انتي فين يابت
نجمه: في القاهرة ياليل روحت
ليلى: حصل حاجه ولا ايه
نجمه: بعدين هحكيلك كل حاجه
ليلى: خلاص ماشي ابقي طمنيني عليكي ياقلبي سلام
نجمه: سلام وقفلت معاها
دق دق دق

نجمه: ادخل
دخل وسيم وقال بجمود
وسيم: اللبسي يلا رايحين للماذون
نجمه: حاضر هوا خرج وهي قامت طلعت دريس بعد الركبه بشويه شتوي اسود وتلبيسه سودا وسابت شعرها ونزلت
كان كان جميل لابس چاكيت جملي وتيشرت ابيض وبنطالون فراني
خرجو الشباب وهي كانت خارجه مشي جنبها
جميل: مش شايفه ان الطقم ده ضيق شويه
نجمه: لا مناسب وخرجت وهو خرج وراها بضيق ركب وسيم وجميل ونجمه في عربيه وعصفور ومعتصم في عربيه ومشي ورا بعض وبعد شويه وصلو للماذون وطلعو وقال الماذون جملته الشهيره
بارك الله عليكم وجمع بينكما في خير)
نزلو ووسيم قال انه هيركب مع معتصم وعصفور ونجمه ركبت مع جميل
نجمه: احم هنعلن امتي
جميل: بصلها ورجع بص للطريق: شويه كده
نجمه: تمام
وصلو البيت وهي طلعت اوضتها وجميل اوضته كان متضايق من تصرفات نجمه معاه والشباب قعدو في الصالون
وسيم:: تفتكرو صح الي حصل ده
معتصم: مش عارف الواحد دماغه مش راكبه

عصفور: عشان اغبيه
وسيم: نعم ولي بقا يافيلسوف عصرك
عصفور: عشان جميل بيحب نجمه
الكل ايه
معتصم: اي الجنان ده
عصفور: انتو بجد لسه مفهمتوش تفتكرو لي كان بيتعصب لما اقرب منها او هي لي زعلت لما قرب من بوسي ده كله لسه مفهمتوش
وسيم: حاجه متدخلش العقل .. وكان وسيم متضايق من جوه وغيران لانه هو كمان بيحب نجمة بس ميعرفش اذا كانت نجمة بتبادله الحب ولا لا
معتصم: طب وبعدين.. برضه كان احساسه زى احساس وسيم
عصفور: ولا قبلين.. برضه كان احساسه زى احساس وسيم ومعتصم والتلاتة مخبيين على بعض وكاتمين فى نفسهم وميعرفوش رد فعل نجمة لو عرفت بحبهم لها ومش عارفين نجمة بتحب مين فيهم ولا بتحب كذا واحد منهم

الفصل الحادي عشر 11
عدي اليوم والكل نام وفيهم الي بيفكر بخوف وفيهم الي مصدوم وكلهم غيرانين وزعلانين ان جميل هو اللى اتجرا وقدر يتجوز نجمه رسمى اشرقت شمس صباح يوم جديد
في غرفه نجمه
صحيت لبست بنطالون اسود وبلوڤر رصاصي وچاكيت جلد اسود وكتش ابيض وطقيه رصاصي صوف وكانت فارده شعرها ونزلت دخلت المطبخ اخدت تفاحه وراحت قعدت مستنياهم في الصالون بعد شويه نزلو كلهم الا جميل واستغربو انها صحيت بدري
عصفور: صباح العسل ياعسل انتي
نجمه بابتسامة: صباح النور
وسيم: غريبه صاحيه بدري يعني
نجمه-الله بدري مش عاجب متاخر مش عاجب اعمل ايه
معتصم: سيبك منه اي الشياكه دي
نجمه: اممم عندي دروس بس انهارده مفيش مدرسه

عصفور: اشطا تخلصي ونخرج انا وانتي هاا
نجمه بحماس: اشي
جميل: صباح الخير
الكل صباح النور
رفع عينه لما استشعر صوت انثوي وسطهم وقالها
جميل: اي الي انتي لبساه ده
نجمه: لابسه اي طقم
جميل: والطقم ده بقا رايحه بيه فين
نجمه: عندي دروس
جميل: مفيش خروج نهائيّ بالطقم ده سامعه
عصفور بخبث: اي ياجميل ما البت جامده اهي في الطقم وعسليه
جميل بغيره: محدش له دخل
نجمه: انا معنديش وقت اغير لو سمحت ياجميل عديها المره دي
جميل: العربيه هتوصلك لحد الدرس وترجع تاخدك ولا حركخ بره سامعه

نجمه : حاضر
معتصم: اي يااخ انت الله متسيبها

جميل: يلا قدامي
نجمه: مش هتوصلني انهارده
جميل: لا عندي شغل اي حد منهم يوصلك سلام
وخرج وهي زعلت ده حتي لو كان عنده ميتينج كان بيأجله عشانها نفخت بضيق وخرجت
وسيم: غريبه جميل مشي
عصفور: تعالي لما احكيلك الجديد تعاالا
نجمه راحت مع معتصم الي طول الطريق بيحاول يضحكها لحد ما ضحكت وابتدت تهزر معاه وتزغزغه ويزغزغها لحد ما بصوا فى عيون بعض وسكتوا شوية وبعدين ما حسوش بنفسهم الا وشفايفهم بتلهط شفايف بعض
نجمه: احنا ايه اللى عملناه ده انا متجوزه جميل
معتصم: انا بحبك يا نجمه من زمان وبصراحه لازم يكون فيه حل
نجمه: بصراحه انا كمان بحبك يا معتصم
معتصم: طب وجميل اتجوزتيه ليه
نجمه: امممم بصراحة
معتصم: اه
نجمه: هتزعل
معتصم: لا
نجمه: لا هتزعل
معتصم: يا ستى مش هزعل قولى بس
نجمه: بصراحة انا بحبه هو كمان
معتصم: يعنى بتحبينا احنا الاتنين
نجمه: اه قلبى مساعكم انتم الاتنين ومقسوم ما بينكم ومحتارة انا كده ابقى بنت مش كويسة
معتصم: ابدا يا حبيبتى
نجمه: ياريت تقدر البنت تتجوز اكتر من راجل ويبقى عندها تعدد ازواج بولياندرى وبوليامورى
معتصم: بس ياترى جميل هيكون رد فعله ايه
نجمه: مش عارفه انا خايفه ارجوك يا عصعص متقولوش
رجعوا يلهطوا شفايف بعض وايد معتصم شغالة دعك فى بزاز نجمه وكعثبها من فوق الهدوم وايدها بتحسس على ايره الواقف فى بنطلونه
ووسيم وعصفور مع بعض


في عربيه عصفور و وسيم
وسيم: هاا احكيلي
عصفور: اسمع ياسيدي امبارح لما
فلااااش بااااك
الكل طلع ينام وعصفور دخل ل جميل
عصفور: احم عاوز اتكلم معاك شويه
جميل برفعه حاجب: دلوقتي
عصفور: ايواه
جميل:سامعك
عصفور: احم يعني انت دلوقتي اتجوزتها لكن افرض هي بتحب حد
جميل: نعم ده انا اقتلها
عصفور: ليه مش من حقها تحب وتتحب ولا اي بكره يجيلها عدلها وتتجوز المهم انت هتعمل اي فكر في كلامي وسابه وخرج وجميل فضل يفكر هوا ممكن يكون ظالمها ممكن تكون بتحب وقرر انه لازم يبعد عنها ويتجاهلها تماما
باااااااك
وسيم: انت كده شتته
عصفور: تؤتؤ هوا كده هيعرف قيمتها ولسه دنا هخليه يجري ورا نفسه كده وبعدين لازم يعرف ان غيره بيحبها هو كمان
وسيم: غيره مين يعنى تقصد مين
عصفور بخبث: انت مثلا يا وسيم
وسيم: ااااانا ااااا انا مش مش ..
عصفور: عليا يا وسيم انا ملاحظ نظراتك ليها واهتمامك بيها
وسيم: وايه يعنى ماهى اختنا كلنا و....
عصفور: لا نظراتك فاضحاك
وسيم: طب مانت كمان نظراتك فاضحاك
عصفور: ااناااااا لا لا لا لا انا مش مش
وسيم: مش ايه
عصفور: طب وهنعمل ايه مع جميل ومعاها افرض هى بتحبه فعلا ومش بتحبنا
وسيم: ساعتها لازم نقبل بكده اللى بيحب يهمه سعادة حبيبته
عصفور: ربنا يستر بقا.. مش عارف ممكن نصارحهم بمشاعرنا دى ازاى وايه هيكون رد فعل جميل
وسيم: المهم رد فعل نجمه وهى اساس الموضوع حسب ماتقولنا هنعمل هى الهتنا وحبيبتنا ومراتنا واجمل ست فى العالم

معتصم وصل نجمه للدرس ومشي راح الشركه


في الشركه جه وقت الميتينج وكلهم اتجمعو وابتو يشتغلو وقف شغلهم دخول سكرتيره
جميل: اي يا انسه من امتي وانتي بتدخلي اي ميتينج شغال
السكرتيره: انا اسفه يافاندم بس في مشكله
وسيم: تتاجل اتفضلي بره
السكرتيره بخوف: الموضوع بخصوص انسه نجمه
وقفو الشباب الاربعه
جميل: مالها
السكرتيره: المدرسه كلمتني عشان توصل لحضرتك يااستاذ جميل بيقولو انها خرجت في البريك ومرجعتش
جميل خبط ع الطربيزه: يعني اي مرجعتش وخرج يجري هوا والباقي راحو المدرسه ودخلو ع مكتب المدير دخل جميل مسكه من ياقت القميص
جميل: وجلال الله ان حصلها حاجه لطربقها ع دماغكو
المدرسه: لو سمحت ياجميل بيه اهدي في زميلتها قالت هتتكلم بس قدامك
جميل سابه وانتبه لها
عصفور: في البنت دي اندهلها
المدرسه: ادخلي ياقمر دخلت بنوته قصيره بعض الشئ بيضه جدا شعرها جميل عيون واسعه عسلي خدود حمرا جمال غير طبيعي لكن مغطتش ع نجمه في الجمال
معتصم: اتكلمي في اي
البنت بصتلهم بخوف ورجعت لورا خطوه
وسيم: متقلقيش ياقطه قربي وقوللنا في اي نجمه فين
قمر: ا انت جميل
جميل: انا انا جميل هاا اتكلمي
قمر: ممكن نتكلم ع انفراد خرج المدير وبقيت المدرسين وفضل الشباب والبنت
جميل: وقفتنا معاكي هنا غلط ارجوكي اتكلمي بسرعه
وسيم: استني اقعدي يلا واتكلمي
قمر: ك كانت زعلانه جدا الصبح وحكتلي انها من الملجأ و وان جميل بيتجاهلها ع عشان زهقو منها وانكم هترموها ووقت البريك قالتلي هروح اجيب حاجه واجي ومشيت وسابت الشنطه بتاعتها اهي وناولتهم الشنطه
جميل مسكها وهو مزهول يعني اي ضاعت كان فاكر ان البنت دي تعرف مكانها
عصفور: ازاي بريك انهارده دروس بس
قمر: انهارده في اربع دروس وبما انهم في المدرسه فا بيبقا عندهو بريك بينهم
جميل: يعني اي راحت فين وبقا يخبط ع المكتب بزعيق ووقع كل الي عليه لو حصلها حاجه انا هطربقا ع دماغكو كلكو وخرج والباقي وراه الا وسيم الي متابع عياط البنت دي في هدوء ورعشت جسمها قرب منها خطوه رجعت لورا هي كام خطوه
وسيم: متخفيش متخفيش اهدي شويه انتي اسمك اي ياقمر
قمر: قمر
وسيم: احم يعني صيغه اسمك اي
قمر ابتسمت: اسمي قمر
وسيم: اسم ع مسمي ممكن رقمك ياقمر عشان لو احتجناكي ولا حبيبك يزعل
قمر بنفي: لالا مفيش حبيب
اتفضل اخد رقمها وابتسم وخرج ورا الشباب
قمر: يالهوي عليه قمر اي ده عيب ياقمر غضي البصر الله


عند الشباب روحو الڤيلا ع امل يلقوها لكن مفيش خبر حل الليل وكلو متوتر وخايف بنت زيها فيها الطمع وحلوه و وجودها في وقت زي ده بره البيت مصيبه
كانو قعدين والصمت هوا المتحدث الرسمي للموقف فجأه رن تليفون جميل ورد وكانت الصدمه انه

الفصل الثاني عشر 12
كانت الصدمه انه جاله تلفون من رقمها
الشاب: حضرتك ده رقم استاذ جميل بدر الشيمي
جميل: ايواه انا انت مين
الشاب: حضرتك انا دكتور في مستشفى *****ولقيت رقم حضرتك اخر رقم في حاله المريضه ارجو من حضرتك الحضور فورا
جميل: مريضه مين تليفون نجمه بيعمل اي معاك
الدكتور: لو سمحت تعالا وهتعرف كل حاجه سلام
وسيم: مريضه اي في اي

جميل: نجمه في المستشفى
معتصم: تعالو يلا بسرعه خرجو جري وركبو عربيه واحده وعصفور الي ساق وكان ع سرعه عاليه جدا وبعد فتره وصلو المستشفى وطلعو وسالو
جميل: لو سمحتي في بنت لسه جايه انسه
الموظفه: غرفه ٢٠٩ اخر الممر
راحو جري وكان الدكتور واقف بره مع ممرضات
وسيم: يادكتور احنا الي كلمتنا
الدكتور: اهلا وسهلا اخوها يدخل يتعرف عليها
جميل: انا انا جوزها انا

الدكتور: جوزها دي لسه صغيره
جميل: بقولك مراتي خلينا ادخل.
الدكتور: تمام اتفضل
فتحله الباب ودخل وشها مش باين من الك*دم*ات الي فيه كانت من غير هدوم ومتغطيه واسلاك كتيره في جس*مها وتنفس صناعي
قرب منها ورجليه مش شيلاه
قعد جنبها ومسك ايدها
جميل: ن نجمه اي الي حصلك يانجمت سمايا شوفي شوفي انا جنبك اهو حقك ع روحي يارتني انا مكانك ياقلبي انتي حقك عليا انا قوميلي لي عملتي كده لي تمشي
الدكتور خرج وسابله مساحه يتكلم واول ما خرج الكل لف حواليه
عصفور: ها حصل اي
الدكتور: تقريبا اسمها نجمه جوزها منهار وحالتها خطيره ادعولها بالشفاء العاجل عن اذنكم
مشي وهما قعدو مستنين جميل يخرج وبعد فتره خرج وكان بيتسند ع الحيطه وعيونه حمرا جريو سندو وقعدوه ع كرسي
وسيم: نجمه مالها ياجميل
جميل: مفيهاش حته سليمه نجمه بتضيع مني
عصفور: انا داخلها

جميل: لا مينفعش دلوقتي
عصفور تفهمه وسكتو قعدو شويه جه الدكتور واتنقلت غرفه عاديه بعد استقرار حالتها
جميل: ها هي هتبقي كويسه صح
الدكتور: انشاء الله هتفوق كمان شويه تقدرو تدخلو بعد ما الممرضات تلبسها ومشي وبعد نص ساعه دخلو الكل حزين عليها جميل نام ع الكرسي الي جنبيها ومعتصم ع كنبه ونام وعصفور ووسيم قعدو في الارض جنب سريرها
عصفور: فاكر يوم ما كنا بنلعب وكسبتك
وسيم: لا انت غشيت
عصفور: محصلش انت عشان خسرت بس بتقول كده
وسيم: لا انت غشيت ياغشاش انت
عصفور: مغشتش
وسيم: غشيت
عصفور: مغشتش
وسيم: غشيت يا غشاااااش
نجمه بصوت ضعيف: غشيت
عصفور بصلها وقال بعفويه: مغشتش يا كدابين ورجع بص لوسيم انا مغشتش
وسيم: نجمه فاقت لو اتنشرت جوجل مش هنزل

الفصل الثالث عشر 13
نجمه: غشيت
عصفور بصلها وقال بعفويه: مغشتش يا كدابين ورجع بص لوسيم انا مغشتش
وسيم بصدمه: نجمة فاقت
عصفور برق ورجع بصلها يتاكده وقام وقف هوا ووسيم بسرعه عصفور قعد جنبها من نحيته وقعد يبوس فى شفايفها ووشها ووسيم ايده بتتحرك على بزازها من فوق وتحت الهدوم بصتلهم وهى ساكتة وعيونها مليانة شهوة وحب مع بعض ومش ممانعة اللى بيعملوه راح وسيم زق ايد جميل الي فاق لما كان هيقع من زقت وسيم
وسيم: انتي كويسه اندهلك الدكتور

عصفور: نونو اتكلمي تاني
نجمة: انتو مديني فرصه اتكلم
جميل: وسع يااخي مسك ايديها باسها حمدله ع السلامه ياحبيبي فيكي حاجه وجعاكي هه
نجمه: لا وشدت ايديها منه فين معتصم
عصفور: حاول يلطف الجو بعد ما شاف ضيق جميل من تصرفها
عصفور: اهو هصحيه واجي وراح قعد جنب راس معتصم وقال توووووووووت
قام معتصم مغضوض ولما استوعب قام مسكه وفضل يضربه بهزار
عصفور: بس بس بس نجمه فاقت
معتصم :نجمه
وراح عليها باس راسها

معتصم: الف الف الف سلامه عليكي ياعيوني
نجمه: الله يسلمك ياعصعص
معتصم: عصعص امشي امشي بلا قرف
جميل بغيره: ممكن تتكلمي تقولي اي الي حصلك
نجمه تجاهلته وبصت لوسيم: ابيه ممكن تندهلي الممرضه
وسيم: حاضر ومشي
جميل شدها من دراعها بغضب: مش عاوزه تتكلمي معايا ليه

معتصم: تعالا ياعصفور جميل اهدي شويه هي لسه تعبانه واخد عصفور وخرج
جميل: رودي عليا انا كنت بموت فاهمه يعني اي اكلمك ومتروديش عليا انا روحي اتردت بصوتك لي بتعملي فيا كده
نجمه ببكاء: ا انت ه السبب ه انا ه انا خايفه هه تسيبني ه وانت ه بقيت ه ه تتجنبني ه ومبقتش تحبني وو و ااه اااه
جميل بخوف: في اي ايه الي واجعك وبصوت عالي دكتور بسرعه يابهايم انتو كانت ماسكه بطنها بالم ودموع دخلو الدكتور والممرضين
الدكتور: انقلوها غرفه عمليات بسرعه نزيف داخلي بسرعه بسرعه اتنقلت غرفه عمليات والكل بيتهم جميل بنظراتهم انه السبب في الي حصلها ده كله ع اعصابه وبعد سبع ساعات خرجت ودخلوها غرفه مركزه
جميل: هااا هي كويسه

الدكتور: الحمد لله لحقنا النزيف الانسه لما عملت الحادثه جالها نزيف في عضو داخلي وعملت حركه مش محسوبه وده سبب نزيف تاني الحمد لله ادعولها تعدي الاربعه وعشرين ساعه دول ع خير ومشي
الكل يارب
وسيم: انت قولتلها اي هه اتكلم
جميل: انا
معتصم: طول عمرك قاسي معاها لي حتي معملتش حساب انها تعبانه يااخي

عصفور: لو حصلها حاجه انت السبب فاهم احنا كلنا بنحبها كده على بلاطة ومش معقول تكون ليك لوحدك على الاقل لازم نواجهها كلنا بحبنا ونسالها عن رايها
جميل بعصبيه: بس بقا كفايه كفايه عليا كده انتو محدش منكو حاسس بالي فيا انا روحي جوه متعلقه بيها هي انتو متعرفوش حاجه و

الفصل الرابع عشر 14
وسيم بزعيق: واي بقا الي احنا منعرفوش يااستاذ انت
جميل: الي متعرفهوش اني بحبها انا متيم بيها فهمتو
معتصم حب يضغط عليه: وانت بقا يامحترم لما بتحبها كنت بتسمح لنفسك تلمس*ها تحت شعار اخوها لي
جميل بدهشه: انا ولا مره لمس*تي ليها كانت رغب*ه راج*ل لس*ت ابدا انا كنت، شايفها بنتي
عصفور: ودلوقتي

جميل: دلوقتي هي مراتي حبيبتي الي بتنازع الم*وت جوا دلوقتي دي واخده روحي معاها وقعد ع الكرسي بتعب وحط دماغه بين ايديه وسيم اتنهد بحزن وراح قعد جنبه وحضنه وكذالك عصفور من الجهه التانيه
معتصم: احم انا عارف انك مستحيل تعمل حاجه وحشه في نجمه ابدا بس كنت بطمن.. بس لازم نواجها بحبنا كلنا لها وهى تختار
جميل: ده لو عاشت
عصفور: فال الله ولا فالك يا اخى
جميل: سيبوها لما حالتها تستقر وبعدين نفاتحها فى الموضوع ونشوف رايها وانا عشان بحبها معنديش مشكلة هى تختار مين فينا
وسيم: طب ولو اختارتنا كلنا
جميل: معقولة هى هتحبنا كلنا طب ازاى ساعتها يعنى هتجوزنا كلنا
معتصم: ممكن تفضل ساعتها على ذمتك واحنا نكون اجوازها معاك برضه
جميل: معنديش مانع رغم انى هتقطع من جوه وهى مع غيرى
قعدو ع حالهم فتره كويسه وبعدها خرجت الممرضه من غرفه نجمه
الممرضه: حضرتك مع المريضه الي جوا دي
وسيم؛ ايواه ايواه خير
الممرضه: الانسه فاقت وهتتنقل غرفه عاديه بعد اذنكم
جميل: الحمد لله الحمدلله
بعد شويه اتنقلت غرفه عاديه ودخلولها
وسيم: الف سلامه عليكي ياروحي
نجمه بضعف: الله يسلمك

معتصم: كده تخوفيني عليكي
نجمه: اي ده معتصم باشا بنفسه خاف عليا يادي الهنا
معتصم: بكاشه
عصفور: انشاء الله الي يكرهك ياروحي انتي
نجمه ابتسمتله وبس دارت بعنيها في الغرفه ملقتهوش
وسيم: قاعد بره
نجمه بخيبه امل: مدخلش ليه
عصفور: خايف تتعبي تاني بسببه
نجمه: بس انا متعبتش بسببه ممكن تندهو عوزاه
خرج معتصم نده ليه وخرجو وسابوهم
كان واقف بعيد عنها
نجمه: بس بس بس
جميل: بتندهي قطه
نجمه ضحكت برقه: تعالا قرب هقولك كلمه سر تعالا

قرب منها شدته قعد ع السرير جنبها وحضنته جامد
جميل: مالك
نجمه: كنت خايفه مش اشوفك تاني
جميل: الف بعد الشر عليكي متقوليش كده
نجمه بحماس: بس انا خلاص جنبك اهوووو
جميل: بس بس متتحركيش جامد تاني
نجمه: حاضر
جميل: احم نجمه عاوز اتكلم معاكي في موضوع ضروري
نجمه: خير
جميل: انا احم يعني عاوز اخد نفس طويل وقال بسرعه عاوزك تبقي مراتي بجد

نجمه تنحت له وفتحه بوقها بصدمه
جميل: بوقك اقفليه هتدخل دبانه
ضحك واتعدلت
جميل: هااا اي رايك
نجمه بخجل: موافقه
جميل: بجد بتهزري قولي ولله
نجمه: ولله
جميل: خلاص الفرح بعد ما تطلعي من المستشفى انشاء الله
عصفور فتح الباب ودخل: لولولولولولي.. بصى بقى يا نجمة على بلاطة كده احنا الاربعة بنحبك وعايزين نكون اجوازك فاختارى حد فينا جميل او اى حد فينا او شوفى هل بتحبينا كلنا ولا ايه

بصوله وضحكو جامد علي منظره
وسيم: احم بقولك يانونو
نجمه: نعم

وسيم: في واحده كده قمر يعني اسمها قمر عايزة تزورك
نجمه: اه زميلتي مالها عايزة تزورنى طب ماتيجى
وسيم: لا انا قلتلها هخليها تجيلك لما تخفى وتطلعى من المستشفى
نجمه بدهشه: اوياااا طيب بقى كلكم بتحبونى يعنى انت يا وسيم وقعت فى حبى
وسيم: اي وقعت دي يابت انتي متحترمي نفسك
جميل وهوا حاضن نجمه: قول انك وقعت وخلاص
وسيم: يووووه ده انتو برد"ين
معتصم: خلاص خلاص سيبوا نجمه تفكر فى اللى قلناه ولما تخف هنكلمها ونعرف رايها النهائى
عصفور: وانا كمان حطينى فى حسابك يا نجمه هوا انا ناوي اعنس ولا اي
نجمه: حاجه زي كده

الفصل الخامس عشر 15
نجمه روحت و كلمت قمر وطلبت منها تجيلها ع البيت وده بطلب من وسيم اللى اجل زيارة قمر لنجمه لحد ما تخف الي مستغرب نفسه اه بت*اع بن*ات لكن دي نجمه يعني مشفش منها حاجه
دقت الساعه الثالثه عصرا كلهم قعدين في الصالون ونجمه نايمه ع كنبه
جميل: انا مش عجباني قعدتك هنا تعالي اطلعك فوق
نجمه: لالا ده خلاص قمر ع وصول وغمزت لوسيم
معتصم: صحيح ياا نجمه

نجمه: نعم
معتصم: مين عاصم ده
نجمه اتوترت جدا وهربت من نظراتهم ليها
جميل: عاصم مين
معتصم: انا الي بسال ومستني الجواب
نجمه: م معرفش
وسيم: في اي يا معتصم ما تقول ع طول في اي
معتصم: الهانم لما تعبت تليفونها كان معايا وكان مقفول لما رجعنا انهارده وفتحته لقيت ١٤٠ مكامله من عاصم وعشرين رساله والواضح انه كان في ود بينهم

عصفور: اي الجنان ده
جميل: انطقي عاصم مين ده
نجمه: ده ده ده
جميل: ده ده اي اتكلمي
نجمه ببكاء: ده بيقولي انه اخويا
صدمه احتجت الكل اي اخ ده كان فين لما كانت لسه طفله بريئه ورماها في دار ايتام
جميل*

حسيت نفسي اتخنق معقول ليها اهل طب طب هياخدوها مني و ومش هيوافقو يجوزهالي يارب يكون غلط يارب فاق ع صوت نجمه وهي بتقول
نجمه: جالي المدرسه وسالي عني ولما شافني حكالي اهلي سابوني لي حتي قالي اللبس الي جيت بيه الدار وطلب يعمل تحليل Dna و ولما يثبت اني اخته هيجيلكم و ومن وقت ما اخد العينه مني ومكلمتهوش تاني ع عشان كده بيرن كتير
وسيم: لي مقولتيش لي ساكته افرضي كان عمل فيكي حاجه ياغبيه انتي هه انطقي
نجمه: ضعفت ضعفت ياابيه كنت محتاجه اصدق اني يكون ليا اخ مني وانا منه شئ فرحني
عصفور: واحنا احنا قصرنا معاكي يانجمه احنا كرسنا حياتنا ليكي انتي
نجمه: محدش منكم قصر بس احساس تاني لما شوفته وكملت بخوف و و وخرجت معاه

وهنا انفجر البركان فيها
جميل: عملتي اي يظهر اننا دلعناكي اوي صحيح واحده تربيه ملاجأ هناخد منها اي بس في علمك انا مسمحلكيش تو"سخ*ي سمعتنا انتي فهمه ولو طلع اخوكي هوديكي ليه يتكفل بيكي انا مش متطر اشيل قر*ف واحده مستغنيه عن نفسها
كان بيتكلم غير مبالي لحالها ولكلامه الي خارج من ورا قلبه قال هيوديها له وهوا عايز يخبيها في حضنه بين ضلوعه من الناس كلها الكل اتفاجي بالي قاله بعد ما مشي قامت من ع الكتبه بضعف وهي بتعيط
نجمه: لو لو سمحت ممكن تلفوني وجهت كلامها لمعتصم
معتصم: نجمه جميل
نجمه: لو سمحت تليفوني
ادلها تليفونها وطلعت اوضتها بعد ما رفضت مساعده منهم
وسيم: غلط غلطه كبيره اوي وهيدفع تمنها غالي
عصفور: مكنش في وعيه وهوا بيتكلم
معتصم: بس ده ميمنعش انه غلط نجمه تربيتنا وهوا طعنها في اكتر شي وجعها نجمه مشيت ورا الواد ده بس عشان تخلص من كلمه ملجأ و قاطع كلامهم دخول قمر بخجل منهم
قمر: انا اسفه هي فين نجمه
وسيم قرب منها: ممكن خمس دقايق
قمر بقلق: اه طبعا


في غرفه نجمه
نجمه الو دلوقتي لا انا كويسه بس بسرعه
::::::::::::::
حاضر سلام قفلت وكان الباب بيخبط ودخلت قمر
قمر: ممكن ادخل
نجمه مسحت دموعها: اه طبعا اتفضلي
قمر: اي ده انتي بتعملي اي
نجمه: مفيش حل غير ده
قمر: لا يانجمه مش كده خالص
نجمه: لا هوا كده خلاص معتش
قادره


وسيم: هي اتاخرت كده لي
عصفور: مش عارف ربنا يستر.
دخل جميل وكلهم بصوله بغضب
نفخ بضيق وكان داخل اوضته المكتب اتفاجئ بنجمه نزله وقمر وراها بتهديها
جميل: انتي رايحه فين
جه صوت من وراه: رايحه معايا
لفوله كلهم لمصدر الصوت
وسيم: وانت بقا مين ياننوس عين امك
عاصم: انا ابقا عاصم الرفاعي ابقي اخو الانسه نجمه
جميل:لسه متثبتش ومين ادالك الاذن تدخل هنا
نجمه: انا شكرا انكم استحملتوني طول الفتره دي كلها كفايه لحد كده و اسفه لو كنت عا*ر عليكم او ازعجبتكم
جميل بندم: نجمه انا مكنش ده قصدي انتي عارفه اني ببقا مش عارف بقول اي وانا متعصب
نجمه راحت وقفت جنب عاصم
نجمه: خلاص ياابيه شكرا وياريت ورقتي توصلي
معتصم:اي الي يثبت انك اخوها
عاصم طلع ورقه وجميل نتشها منه واتصدم من

الفصل السادس عشر 16
جميل قرائها واتصدم انها فعلا اخته للحظه بقا في عالم تاني
معتصم: ااي ياجميل اتكلم
جميل بتوهان؛ اخته
نجمه عيطت بفرحه وتلقائي حضنت عاصم وهوا بادلها بحب
جميل جري عليها شدها منه
جميل: انت اتجننت اوعي تلمسها تاني انت فاااهم
عصفور: جميل اهدي ده اخوها
جميل: مش مسدق
عاصم: اي الجنان ده لو حابب اعمل تحاليل تاني موافق
جميل: انا الي هعملهولكو بنفسي
عاصم: موافق
وسيم: نجمه يلا ع فوق
نجمه: لا انا مش هقعد هنا انا رايحه مع عاصم بصلها ومسكها من درعها جامد وقال بزعيق
جميل: انتي اي عايزه تروحي مع واحد لسه عرفاه انا مستحيل اسيبك تطلعي من هنا
نجمه بدموع من وجع ايديها: انا تربيه ملاجأ ملقش ب بيت بدر الشيمي انا عاا*ر عليكم لو سمحت كفايه كده وخليني امشي من هنا معنتش قادره
كان بيسمعها وهوا مش مسدق مدي غبائه عشان خلاها تفكر كده كان بيبصلها بعمق كانه بيحفظ ملامحها ودموعها الي ندمان انه السبب فيها عيونها الحمرا من البكاء اي ده ثانيه انتبه لايده وسابها فاق ع صوت عاصم
عاصم: سيبها تروح معايا انا مش همنعها عنكم ولله انا فعلا محتجلها معايا انا عايش لوحدي مع الداده الي ربتني وبنتها معاها في سن نجمه ارجوك خليها تيجي معايا
جميل كان بيسمع وهوا مستنكر الفكره كان ساكت وبس
وسيم: شوف ان نجمه تبعد من هنا صعب علينا كلنا ممكن تفضل هنا وانت تجيلها كل فتره
عاصم: شوف انا جاي عشان ابعدها عنكم بس انا محتجلها تكون جنبي انا دلوقتي عندي ٢٥ سنه يعني قعدت ده كله من غيرها
عصفور: نجمه الي انتي عوزاه هيحصل اي رايك
نجمه بصتلهم وبصت لي جميل الي كان تايهه في ملامحها
نجمه: ا انا ه هروح مع عاصم
معتصم: ده قرارك ياحبيبتي واحنا عوزينك تكوني مرتاحه.. وكان معتصم بيتقطع من جوه هو كمان بيحب نجمه حب راجل لست حب عبادة وراغب فيها ومشتهيها وبيتقطع انها هتفارقه
جميل: تعالي اخدها لغرفه المكتب والشباب دخلو عاصم غرفه الصالون ووسيم طلب من قمر تعملهم حاجه يشربوها
_________________ ♡
عند جميل ونجمه قفل الباب وحضنها رفعها عن الارض وقعد وقعدها في حضنه بادلته الحضن
بعد شويه حست بشئ ع رقبتها معقول بيعيط حست اد اي هوا ضعيف قصادها اد اي هوا ندمان
جميل: متسبنيش مكنتش اقصد كده حقك عليا انا اسف والله العظيم بس متسبنيش وتروحي انتي امي واختي وحبيبتي وكل حاجه ليا لي عاوزه تحرميني من كل ده مقدرش ابعتك معاه انا اموت فيها
نجمه: بعد الشر عليك ياحبيبي انا بس لازم اكون مع عاصم ده اخويا ووحشني اوي اوي و واكيد هرجع تاني وبعدين عايزة فرصة افكر فى كلامكم انتم الاربعة انكم بتحبونى كلكم وعايزين تتجوزونى كلكم وعايزينى اختار حد فيكم او بعضكم او كلكم حسب قلبى ما يؤمر
جميل: ازاي هتمشي ازاي هتنامي في مكان غير الي انا فيه اللى احنا فيه انا ومعتصم ووسيم وعصفور لالا مش هتروحي وذاد من احتضنها جامد
نجمه: اااه جميل انت بتوجعني ابعد
جميل: اوعي تحضنيه تاني سامعه اياكي حضنك ده ليا انا ومعتصم وعصفور ووسيم وبس يانجمتي سمعاني و

الفصل السابع عشر 17
نجمه بدموع: سيبني اروح معاه
جميل: مقدرش مش بايدي
نجمه: هرجع بس لما ارتاح انا تعبت اوي ولما اقرر قرار قلبى بالنسبة لكم انتم الاربعة
جميل: ولله ولله مقصد حاجه انتي انتي تشرفيني قدام اي حد ولله مكنت اقصد ولله اسف
كان مع كل كلمه بيحضنها اكتر

نجمه وهي بتبعد عنه: لازم امشي متخلينيش معاك غصب بعدت عنه وهوا وقف قدامه ولاول مره ينهار وتبان دموعه
جميل: متعمليش كده مقدرش من غيرك مش مش احنا اتفقنا نتجوز بجد ونكون مع بعض وبضعف اكتر انا عاوزك محتجاك معايا يانجمتي
نجمه قبل ما تضعف له خرجت بسرعه وهوا واقف مكانه مش متخيل انها فعلا مشيت وقف ع باب المكتب يتابع الي بيحصل
نجمه: يلا يا ابيه
وسيم: طيب استني ننزل هدومك

نجمه: لا وبصت لي جميل بدموع وقالت انا دخلت هنا بالهدوم الي عليا وهخرج زي ما دخلت
عاصم قرب منها حاوط كتفها واخدها وخرج تحت نظرات جميل الغاضبه منه ولكن تجاهل نظراته وقفت ع الباب بريق امل قاد جواه رجعت جري حضنت عصفور وهوا بادلها الحضن
عصفور: خلي دايما نجمتي قايده سامعه هزت راسها وبعدت وراحت لمعتصم حضنته
نجمه: شكرا ع كل حاجه حلوه عملتهالي
معتصم: عاوزه تشكريني متنسيناش يانجمه
نجمه: اكيد مش هنساكم وراحت قدام وسيم ومدت ايديها له ضحك وشدها لحضنه
وسيم: هتوحشيني ياارده انتي
نجمه؛ انا مش قرده الله
وسيم بحزن وصوت واطي: خليكي

نجمه بنفس الصوت: هرجع ولله وبعدت عنه وبصت لي جميل بحزن وراحت مسكت ايد عاصم ومشيو جميل دخل غرفه المكتب وفضل يكسر كل حاجه موجوده فيه انتابت قمر حاله خوف واخدت شنطتها وجريت ع بره ووسيم وراها مسكها
وسيم؛ اهدي مالك
قمر: انا انا انا لازم لازم امشي
وسيم؛ استني بس انتي كويسه
قمر؛ اه اه انا انا كويسه
وسيم: تعالي اوصلك شكلك تعبانه
قمر: لا لا شكرا انا تمام
وسيم: تمام اي انتي بتترعشي تعالي واخدها يوصلها


عند جميل في المكتب ايديه نزفت جامد قعد ع الارض
جميل؛ لي لي بعدتي لي ولله مش هقدر من غيرك مش هقدر يانجمه ارجعي زله لسان ومش هتتكرر بس ارجعيلي متقعديش معاه وفضل ع هذا الحال
"بعض الاوقات الندم لا يفيد بشي"


عند نجمه وصلو ونزلت وهي منبهره بشكل القصر ده عاصم مسك ايديها بحماس طـفل صغير وقال
عاصم: تعالي يانونو ده بيتك
دخل وراه وهوا بيشدها وبيقول بعلو صوته
عاصم: ماما اسماء ماما اسماء
نجمه باستغراب: ماما
عاصم: دي الداده الي ربتني ياماما اسماء
خرجت ست يبان ع وشها شقاء الدنيا قربت منه بلهفه واضحه
اسماء: اي ياحبيبي مالك في اي ومين دي
عاصم: دي نجمه اختي لقيتها ياداده لقيتها
اسماء: ن نجمه الله واكبر وحضنتها وقالت وحشتيني انتي مش فكراني يانجمه
نجمه: لا ولله
اسماء: هتفتكريني يا لين تعالي سلمي ع نجمه
خرجت بنوته في سن العشرين شعرها جميل قمحاويه عيونها بني غامق قصيره بعض الشئ كان بتبصلي وكانها عاوزه تاكولني معرفش لي ولكن نظرتها لعاصم فضاحه وعرفت انها بتحبه ومزالت متعرفش اني اخته
مادلين: اهلا وحضرتك بقا الي بتخرجيه من وش الصبح ميرجعش الا بليل
عاصم: مادلين نجمه تبقا
نجمه: ازيك انا نجمه اخت عاصم اتشرفت بيكي ياا
مادلين بفرحه: انتي اخته بجد
نجمه هزت راسها بايواه جريت حضنتها ونجمه ضحكت بانتصار لما فهمت قضت اليوم بين هزار وحكيات اسماء القديمه لكن الغريب هوا عدم ذكر شئ عن والديها واخدت بچامه نوم من مادلين وراحت غرفتها اخدت دش واترمت ع السرير
نجمه: اااه لو كنت هنا ياجميل يا معتصم يا عصفور يا وسيم كنت كل واحد فيكم انتم الاربعة حضنته وشميت ريحتك الي زي المسك وسمعت نبضك ولما اكون قريبه يفضل يدق جاامد واتدفي فيه ياريت قاطع تفكيرها دق ع الباب
نجمه: اتفضل
عاصم. دخل راسه من الباب
عاصم: اقدر ادخل
نجمه بضحك: اكيد دخل قعد جنبها ع السرير

عاصم بتردد: هوا انا عارف انه غلط طبعا بس انا يعني هوا
نجمه: مالك ياعاصم انت كويس
عاصم: تعرفي انك اختي الصغيره
نجمه: ضحكت وهزت راسها بايواه
عاصم: طب م ممكن انام في حضنك انهارده انهارده بس ولله
نجمه: اكيد بس لي بتقول انه غلط
عاصم: طبيعي ياعني الاخوات الولد والبنت لما يبلغو لازم بنفصلو في النوم بس انهارده
نجمه ضحكت ع تدين اخوها وفرحت جدا وفتحتله دراعتها وهوا بفرحه طفل حضنها وكان بيشد في حضنها وبيشم شعرها
عاصم: ياااه وحشتني رحتك اوي
نجمه: ليه ودتوني الملجأ
عاصم بتوتر: ه هوا قاطع كلامهم تليفون نجمه بيرن برقم عصفور
نجمه: الو


نجمه بصدمه: اايه فين

الفصل الثامن عشر 18 والأخير
نجمه بصدمه: اييه طب طب انا جايه دلوقتي
عاصم: في اي
نجمه:وسيم تعبان اما لازم اروحله
كانت قايمه مسك ايديها
نجمه: عاصم لازم اروح
عاصم: بتحبيه
نجمه: ايواه انا بموت فيه وفيهم هما الاربعة معرفش ممكن تبصلى ازاى بس قلبى قرر كده اعمل ايه ممكن امشي ارجوك
عاصم بسرعه عشان اوصلك
جهزو واخدها وصلها دخلت جري قالولها انه في غرفه المكتب مش عاوز يفتح لحد
نجمه: وسيم افتحلي ياحبيبي دي انا نجمه افتحلي يلا متوجعش قلبي يا قاطع كلامها فتح الباب
وسيم: انتي جيتي مش هتمشي تاني صح

نجمه بزهول من منظره ايديه مجروحه عيونه حمرا جدا بينهج كأنه كان في حرب "
وما هو فراقك الا حرب وانا المهزوم "
حضنته وهوا بادلها الحضن
نجمه: خوفتني عليك تعالا معايا يلا شدته وطلعو والشباب اخدو عاصم الي كان مزهول من مدي حبهم لبعض لكن بيكابرو
عصفور: مكنتش اتخيل انه بيحبها كده هو كمان زى جميل
معتصم: ولا انا مازلت مش متخيل ابدا انهم مع بعض.. ولا متخيل انها بتحبهم سوا وناسيانا
عاصم: اشمعنا يعني فيها اي
وسيم: نجمه متربيه ع ايدينا محدش مننا تخيل انها ممكن تكون من نصيب حد فينا بس اهو القدر بقا له رأي تاني
عاصم: واضح انها بتحبهم هما الاتنين وسيم وجميل
فضلو الشباب مع بعض بين ضحك وهزار واساله عاصم بخصوص حجات لنجمه


عند نجمه ووسيم
نجمه: ادخل خد شاور وتعالا
وسيم: هتمشي
نجمه؛ لا هستناك هنا اهو وقعدت ع السرير دخل الحمام اخد دش وخرج قعد جنبها قامت جابتله علبه الاسعافات وربطله ايديه
نجمه:يلا نام ارتاح شويه
وسيم: مش عايز
نجمه: تؤتؤتؤ الولد الشطور ميقولش لا يلا وعدلته وغطته وكانها بتعامل طفل
نجمه: بتبصلي كده لي
وسيم: بحبك
نجمه: بتوتر اا أ أ انا
وسيم: اوعي تمشي لما انام عشاني
نجمه:وسيم انا لازم
جميل بنوم: خليكي متمشيش ونام
اتنهدت بقله حيله وطلعت جنبه حضنته ونامت
تاني يوم صحيت لقيته بيبصلها بابتسامه
نجمه: صباح الخير

وسيم: صباح النور
نجمه: ا انت كويس صح
وسيم: اهاا عشان انتي جنبي
نجمه: هو الساعه كام
وسيم: الساعه دلوقتي ١٠:٣٠
نجمه: ياااه اه فين عاصم
وسيم: بات في مع جميل... نجمه
نجمه: نعم
وسيم: تتجوزيني
نجمه بخجل: أ أأأ انا
وسيم: انا بحبك
نجمه بسرعه: وانا موافقه بس عايزة اقولك انى مش بحبكم انت وجميل وبس انا كمان بحب عصفور ومعتصم ونفسى فيكم انتم الاربعة اتفقوا مع بعض وقولولى رايكم بقى
جه ودخل عليهم جميل وعصفور ومعتصم وقالوا هما التلاتة بصوت واحد: واحنا موافقين نكون اجوازك احنا الاربعة يا نانا
فرحت نجمه اوى وقعدت تتنطط وتهيص وتحضنهم وتبوسهم ويحسسوا على بزازها وعجيزتها وكعثبها من فوق الهدوم وهى تحسس على ايورهم الواقفة
نجمه: استنوا شهر بعد حفلة ومسابقة الرقص السلو الفوكستروت والفالز والفالز الفيينى والكويكستيب والتانجو والسالسا والباسودوبل والباتشاتا والميرنجيو والكيزومبا والجايف.. ساعتها هكون عروستكم انتم الاربعة رغم انى رسميا هفضل على ذمة جميل
جميل: وانا موافق
عصفور ومعتصم ووسيم: واحنا كمان موافقين
بعد شهر كاان حفلة ومسابقة رقص سلو حضرها الاربعة وكمان نجمه وجميل وعاصم ومادلين ووسيم وقمر
اما معتصم وعصفور فاهما متفرجين على الرقص لسه نجمه هتعلمهم الرقص زييي انا والي بيقراء الروايه كده
نجمه: خاااايفه اوي لالا مش هنزل لا
قمر: ولا انا رجعت في كلامي مش هرقص
مادلين: لا بقولكو اي انا صابره بقالي خمس سنين انا قتيلة المسابقة دى
عاصم: وانا قاتيلك ياجميل
نجمه: اللبسي ياجريئه
دخل كل واحد اخد شريكته فى الرقص
جميل: انا امي دعيالي في ليله القدر وربنا اي القمر ده
نجمه: مش لوحدك يا انانى انت والتلاتة امهاتكم دعيينلكم بجد حلوه بس الكعب تعبني عاوزه اقلع*ه
جميل بجرائه:نطلع الاوضع احنا الاربعة معاكى بس وهنقل**ع كل حاجه
نجمه: ولاد عييب

ضحك جميل عليها وكمل رقص
slow
عاصم: الا قوليلي قتيلة المسابقه دي فعل ولا كلام بس
مادلين: يااا عاصم بس بقا الله
عاصم: متتكسفيش عشان هاكلك دلوقتي بخدودك الحمرا دي
مادلين بخجل: بحبك تعرف مكنتش اسدق ان عاصم باشا يعجب ببنت الخ
عاصم: هشششش انا اعجبت بالدكتوره مادلين فاهمه
لين: بحبك
عاصم: وانا بمووووت في امك
لين: لا موت فيا انا مش في امي
ضحك عليه وع عفويتها في الكلام

قمر: احم غ وسيم ابعد شويه الناس بتبص علينا
وسيم: طبيعي مش شركاء رقص وكابل رقص وبعدين اسكتي متتكلميش بالروج ده
قمر: لي وحش صح كنت عارفه
وسيم: تؤ مش وحش بس لونه حلو اوي عليكي وكل ما تتكلمي صاحبى ممدوح اللى واقف بيبقا عاوز
قمر بخجل: بس خلاص
ودخل ممدوح مكان وسيم يرقص مع قمر
ممدوح: قمري الي خجلان ده
قمر: بحبك
ممدوح: اوعي تقوليها تاني
قمر: ليه
ممدوح: قوليها في اوضتنا عشان هرزعك بو"سه تجيب اجلك قدام الناس
قمر: يالهوي خلاص مش هقولها
ممدوح: متجيبي بو"سه
قمر: ممدوووووووووح
ممدوح بضحك: طيب طيب لما نطلع اوضتنا مساكنة بقى وجيرلفريند بويفريند دى علاقتنا لسنين جاية
قمر: موافقة
عصفور: تفتكر هتفضل سناجل لاخر الروايه
معتصم: انت عبيط يلا دي اخر حلقه وهنطلع الاوضة دلوقتى مع وسيم وجميل والهتنا ومراتنا احنا الاربعة نجمه
عصفور: وربـنـا طب انا هولع من حبى لها وهيجانى عليها امتى نطلع وياهم بقا

انتهى الرقص وطلع ممدوح مع قمر اوضتهم .. وطلعت نجمه مع جميل ووسيم ومعتصم وعصفور وكانت لابسة فستان فرح ابيض وهما الاربعة لابسين بدل زى العرسان بالضبط وهى عروستهم
دخلوا الاوضة وقعدوا يحضنوا ويبوسوا ويوشوشوا فى نجمه وهى تضحك وتتمايص وتتدلع عليهم وتبادلهم الاحضان والقبلات وعمالين يشموا فى شعرها الاحمر الطبيعى الطويل الناعم وطلعوا ايورهم من بناطيلهم وبرقت نجمه عينيها اول مرة تشوف ايور رجالة فى حياتها.. والاربعة مختلفين عن بعضهم فى الحجم والطول والعرض واللون .. اللى ابيض واللى اسمر واللى نص نص واللى طويل واللى وسط واللى تخين واللى رفيع .. بقت نجمه تلمس اير عصفور الطويل العريض بانبهار وتمسك بايدها التانية اير وسيم تحس بسخونتهم ونعومتهم وصلابتهم وتلحس شفايفها وتعض شفتها وراحت نازلة بشفايفها تبوس وتلحس اير جميل واير معتصم وهى شغالة دعك بايديها فى ايور عصفور ووسيم وايورهم الاربعة عمالة تتنفخ وتكبر وتتخن وايديها بتبدل فى ايور عصفور وجميل ووسيم ومعتصم عرسانها واجوازها الاربعة وبوقها كمان شغال مص فى اير معتصم حبة واير عصفور شوية واير وسيم حبتين واير جميل شويتين .. قالوا بنحبك يا شرموطتنا والهتنا وملاكنا ونبيتنا ومراتنا وبنت نبينا ومرات نبينا قالت وانا كمان بموت فيكو يا عرسانى الاربعة .. وقامت نجمه وقلعتهم وقلعوها لحد ما بقوا الخمسة عريانين ملط وحافيين وشالوها وهى بتضحك حطوها على السرير ونزل وسيم يمص قدمينها الحلوين ويبوسهم ومعتصم وجميل بيمصوا حلماتها ويقفشوا فى بزازها وعصفور بيلهط شفايف بوقها بشفايفه ويبوس وشها ورقبتها ويغرقهم بوس ونزل عصفور يلحس كعثبها البكر ابو شفايف عريضة كبيرة متهدلة بلسانه ويبعبصه على خفيف .. ونجمه بتوحوح وهى بتحس بحلاوة الجنس والفوربلاى لاول مرة فى حياتها كل حاجة لاول مرة اول مرة تشوف ايور وتحسس عليها وتبوسها وتدعكها وتمصها اول مرة تحس بعسل الايور النطفى التمهيدى.. اول مرة كعثبها يتلحس .. اول مرة تتدلع وتبقى عريانة ملط وحافية وسط اهلها وحبايبها وكل مين لها الاربعة اللى ربوها وحبوها دايما ورعوها .. قالت نجمه: عايزة معتصم ووسيم يفتحوا كعثبى سوا بايورهم ايلاج مهبلى مزدوج زى اللى بشوفه فى الافلام.. قال جميل.. اه يا شرموطة يا وسخة بتشوفى افلام بورن من ورانا .. قالت مش لازم اتثقف عشان ابسط عرسانى .. ورفعت نجمه رجليها ودخل معتصم ووسيم بايورهم فى كعثبها صوتت وهما بيفضوا بكارتها وينزلوا دم عذريتها على ايورهم الاتنين وابتدوا يضاجعوها وتتمتع وتصوت وتشخر وتاوه وتغنج وتتمايص وتافاف وتوحوح مع كل رزعة من معتصم ووسيم فى كعثبها وفضلوا يضاجعوها فى كل الاوضاع للايلاج المهبلى المزدوج لحد ما جابوا طوفان من لبنهم فى كعثب ومهبل نجمه اللى عامله حسابها وواخدة حقنة منع الحمل .. وجم من بعدهم جميل وعصفور يضاجعوها سوا ايلاج مهبلى مزدوج بمزاج على وعد بفتح عجيزتها البكر فى ليلة تانية .. وبقى كل واحد ينفرد بممارسة الحب مع كعثبها قدام الباقيين والتلاتة ايورهم فى ايدها او بوقها وايورهم الاربعة واقفة زى الحجر وقدمينها الحافيين الحلوين مرفوعين فى الهوا باحلى جمال.. وبقت تاكل معاهم وتتفسح فى القاهرة ومعالمها ونيلها ومتاحفها وجناينها معاهم .. وتاكل معاهم .. وخلفت منهم هما الاربعة وشافوا منها وشافت منهم احلى دلع وحنية وابوة وامومة واخوة
تمت النهاية.




قصصى باسمى جدو سامى على جوجل درايف

https://drive.google.com/drive/folders/1N0wKMRM9mRd5pSI4Dyq2zt5orcQwEH3K?usp=drive_link



#جدو_سامى (هاشتاغ)      



اشترك في قناة ‫«الحوار المتمدن» على اليوتيوب
حوار مع الكاتب البحريني هشام عقيل حول الفكر الماركسي والتحديات التي يواجهها اليوم، اجرت الحوار: سوزان امين
حوار مع الكاتبة السودانية شادية عبد المنعم حول الصراع المسلح في السودان وتاثيراته على حياة الجماهير، اجرت الحوار: بيان بدل


كيف تدعم-ين الحوار المتمدن واليسار والعلمانية على الانترنت؟

تابعونا على: الفيسبوك التويتر اليوتيوب RSS الانستغرام لينكدإن تيلكرام بنترست تمبلر بلوكر فليبورد الموبايل



رأيكم مهم للجميع - شارك في الحوار والتعليق على الموضوع
للاطلاع وإضافة التعليقات من خلال الموقع نرجو النقر على - تعليقات الحوار المتمدن -
تعليقات الفيسبوك () تعليقات الحوار المتمدن (0)

الكاتب-ة لايسمح بالتعليق على هذا الموضوع


| نسخة  قابلة  للطباعة | ارسل هذا الموضوع الى صديق | حفظ - ورد
| حفظ | بحث | إضافة إلى المفضلة | للاتصال بالكاتب-ة
    عدد الموضوعات  المقروءة في الموقع  الى الان : 4,294,967,295
- رواية عدلى ويمنى
- رواية حازم وملاك
- هشام ومفكرة ندى
- صوفيا ويوسف
- يوميات يحيى
- رواية هيام ذهبية الفم واليد اليسرى
- سمراء ولكن بهقاء
- وتشاء الآلهة
- رواية على والإمبراطورة نورا
- رواية ملاك فى البحيرة الزرقاء
- عضوات أخوية البنطلون الجينز العجيب
- اعترافات بنت مراهقة مدمنة زبدة فول سودانى وغريبة الاطوار
- منصور فتى الملجأ
- أدب المعجبين له احترامه وليس سرقة Fan Fiction
- موعظة على سرير طمطم - لصديقى باهر علوى
- التاج افتراضيا أو حقيقيا
- الانفتاح الذهني أو التفتح الذهني
- لأننى رجل عاطفى يا هلال


المزيد.....




- -يوم أعطاني غابرييل غارسيا ماركيز قائمة بخط يده لكلاسيكيات ا ...
- “أفلام العرض الأول” عبر تردد قناة Osm cinema 2024 القمر الصن ...
- “أقوى أفلام هوليوود” استقبل الآن تردد قناة mbc2 المجاني على ...
- افتتاح أنشطة عام -ستراسبورغ عاصمة عالمية للكتاب-
- بايدن: العالم سيفقد قائده إذا غادرت الولايات المتحدة المسرح ...
- سامسونج تقدّم معرض -التوازن المستحدث- ضمن فعاليات أسبوع ميلا ...
- جعجع يتحدث عن اللاجئين السوريين و-مسرحية وحدة الساحات-
- “العيال هتطير من الفرحة” .. تردد قناة سبونج بوب الجديد 2024 ...
- مسابقة جديدة للسينما التجريبية بمهرجان كان في دورته الـ77
- المخرج الفلسطيني رشيد مشهراوي: إسرائيل تعامل الفنانين كإرهاب ...


المزيد.....

- صغار لكن.. / سليمان جبران
- لا ميّةُ العراق / نزار ماضي
- تمائم الحياة-من ملكوت الطب النفسي / لمى محمد
- علي السوري -الحب بالأزرق- / لمى محمد
- صلاح عمر العلي: تراويح المراجعة وامتحانات اليقين (7 حلقات وإ ... / عبد الحسين شعبان
- غابة ـ قصص قصيرة جدا / حسين جداونه
- اسبوع الآلام "عشر روايات قصار / محمود شاهين
- أهمية مرحلة الاكتشاف في عملية الاخراج المسرحي / بدري حسون فريد
- أعلام سيريالية: بانوراما وعرض للأعمال الرئيسية للفنان والكات ... / عبدالرؤوف بطيخ
- مسرحية الكراسي وجلجامش: العبث بين الجلالة والسخرية / علي ماجد شبو


المزيد.....


الصفحة الرئيسية - الادب والفن - جدو سامى - رواية نجمة اليتيمة وأزواجها الأربعة